۰ نفر

رئیس‌جمهور در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه:

برای روابط با همسایگان از دیگران اجازه نمی‌گیریم/ اروپایی‌ها به بسیاری از تعهدات خود عمل نکرده‌اند

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۳۰
کد خبر: 350477
برای روابط با همسایگان از دیگران اجازه نمی‌گیریم/ اروپایی‌ها به بسیاری از تعهدات خود عمل نکرده‌اند

رئیس جمهور با قدردانی از تمام دست اندکاران و بویژه استاندار کرمانشاه بخاطر اقدامات عظیم در بازسازی مناطق زلزله زده، کرمانشاه را استان قهرمان پرور در دفاع و توسعه کشور دانست و تاکید کرد: ساخت و تحویل ۲۹ هزار واحد مسکونی خسارت دیده از زلزله باعث افتخار کشور است.

به گزارش اقتصادآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه با اشاره به افتتاح طرحهای زیربنایی و توسعه ای در استان بویژه در حوزه آب، اظهارداشت: دولت ۶۸۰۰ میلیارد تومان برای طرح عظیم توسعه آبهای گرمسیری غرب هزینه کرده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه  امروز یکی از بزرگترین طرحهای توسعه منابع آب در تاریخ کشور، افتتاح شد، از زحمات همه دست اندرکاران، مهندسین و قرارگاه خاتم در تکمیل پروژه آبهای گرمسیری غرب تشکر کرد.

  روحانی با تأکید بر اینکه امروز دشمنان جنگ بزرگ اقتصادی و روانی را علیه ملت ایران آغاز کرده‌اند، اظهار داشت: آنچه دشمنان ملت ایران می‌خواهند چیزی نیست که برای یک ایرانی غیور قابل قبول باشد و باید برابر سخنان ناروا، غیرمنطقی، زورگویی و یاوه‌گویی‌ها ایستادگی کنیم و راهی جز ایستادگی وجود ندارد.

رئیس جمهور گفت: به عنوان فردی که از روز اول انقلاب یعنی از سال 42، به عنوان یک سرباز در کنار انقلاب بودم و در 8 سال دوران دفاع مقدس در کنار رزمندگان مسئولیت داشتم و در حوادث بعدی نیز حضور داشتم، شرایطی که دشمنان در سال 97 و 98 بوجود آوردند، شرایط بسیار سخت و دشواری است.

روحانی با تأکید بر اینکه همه بدانند دولت منتخب مردم و مسئولین جمهوری اسلامی ایران آغازگر درگیری اقتصادی که دشمنان آغاز کردند، نبوده است، گفت: در جنگ تحمیلی نیز ما آغازگر حمله نبودیم و دفاع و مقاومت کردیم که البته دوران سخت و دشواری بود، اما اجازه ندادیم دشمن پیروز شود و حتی یک وجب از خاک‌مان در اختیار دشمن قرار بگیرد و با پیروزی توانستیم از آن دوران و مشکلات بزرگ و پرمشقت عبور کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در سایه فداکاری، اتحاد و باور به شرایط توانستیم در جنگ تحمیلی پیروز شده و دشمن را شکست دهیم، تصریح کرد: امروز هم باید باور کنیم که در شرایط عادی قرار نداریم.

روحانی خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم تلاش‌های فراوانی انجام شد که موانع را از پیش پای مردم برداریم و این کار را انجام دادیم. البته برخی تصور می‌کنند که جنگ دشوار و مذاکره آسان است اما به عنوان کسی که هر دو عرصه را تجربه کردم، بی‌تردید مذاکره کار آسانی نیست و پیچیدگی‌های خود را دارد.

رئیس جمهور اضافه کرد: همانطور که در جنگ 8 ساله دشمنان زیادی از صدام حمایت می‌کردند در مذاکره هم در برابر 6 قدرت بزرگ جهانی تنها بودیم اما توانستیم در این مذاکره پیروز شویم. البته دشمنان به دروغ می‌گویند که در این قرارداد سر آنها کلاه رفته و دولت آمریکا بدترین قرارداد تاریخی را امضاء کرده است.

روحانی گفت: جمهوری اسلامی ایران از روز اجرای برجام یعنی 26 دی‌ماه 94 تا به امروز با توجه به گزارشات متعدد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نقض توافق نکرده است. بنابراین ما آغازگر این روند نبودیم.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه مردم ایران باید به خوبی بدانند که ایران آغازگر این درگیری نبوده و پای تعهدات ایستاده است، گفت: دولتی در آمریکا سر کار آمده که تمام تعهدات بین‌المللی را زیرپا می‌گذارد و برای همه جهان مشکل درست کرده و علیه ملت‌های مسلمان و در حال توسعه در حال تلاش است و بسیاری از شرکت‌ها و دولت‌ها بخاطر اقدامات این دولت در رنج و مشقت قرار گرفته اند.

روحانی گفت: طرف‌های مذاکره نسبت به توافق هسته‌ای با ایران تخلف دارند و در رأس آنها آمریکا قرار دارد که تمام توافق را زیر پا گذاشته و بعد اروپایی‌ها که در زبان خوب هستند اما در عمل عملکرد خوبی نداشتند و به نوعی همه 6 کشور طرف مذاکره آن مقدار که تعهد کرده بودند، به تعهد خود عمل نکردند.

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمنان توطئه‌ای علیه ملت ایران طراحی کرده‌اند، اظهار داشت: آنها مدعی هستند که ایران باید در مسایل منطقه‌ای، دفاعی و فناوری‌های پیشرفته در چارچوبی که آنها می‌گویند حرکت کند و آیا این ادعا می‌تواند برای کسی قابل قبول باشد؟ اینکه در اقدامات منطقه‌ای می‌خواهیم با دوستان خود تعامل کنیم و در فناوری‌های پیشرفته از جمله هسته‌ای و در مسایل مربوط به دفاع خواهان تأمین نیازمندی‌های خود هستیم، باید از آنها اجازه بگیریم؟ ما برای توانمندی دفاعی خود از کسی اجازه نمی‌گیریم.

روحانی با تأکید بر اینکه در مقابل خواسته‌های ناروا، غیرمنطقی و یاوه‌گویی‌های دشمنان راهی جز ایستادگی وجود ندارد، اظهار داشت: البته در عین حال باید شرایط را به خوبی درک کرده و توقعات خود را با شرایط تطبیق دهیم. در چنین شرایطی بایستی اتحاد و تلاش خودمان را تقویت کنیم.

رئیس جمهور گفت: اینکه در سال گذشته علیرغم سختی‌ها توانستیم 43 میلیارد صادرات غیرنفتی داشته باشیم، نشان‌دهنده تلاش و در کنار هم بودن است و با اتحاد و همدلی و بهره گیری از  استعداد و ظرفیت‌های خود ، می‌توانیم از این شرایط عبور کنیم.

روحانی افزود: امروز اگر با فشار دشمنان بخشی از درآمدهای نفتی کاسته می‌شود، باید صادرات را غیرنفتی را افزایش دهیم و با قاچاق مبارزه کنیم.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: با جلوگیری از هدررفت ارز از طریق مبارزه با قاچاق می‌توان قیمت دلار و ارز خارجی را کنترل کرد.

روحانی گفت: امروز افزایش صادرات و تقویت تولید یک وظیفه بزرگ و ملی محسوب می‌شود.