۰ نفر

سرپرست سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد

اعلام افزایش‌های جانبی حقوق بازنشستگان/ حفظ قدرت خرید بازنشستگان

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۴۴
کد خبر: 350096
اعلام افزایش‌های جانبی حقوق بازنشستگان/ حفظ قدرت خرید بازنشستگان

سرپرست سازمان تامین اجتماعی ضمن اعلام افزایش های جانبی مستمری بازنشستگان در سال جاری گفت: با افزایش مستمری ها در سال جاری سعی کرده ایم قدرت خرید بازنشستگان حفظ شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمد حسن زدا در مورد افزایش حقوق بازنشستگان در سال جاری گفت: حداقل دستمزد سال گذشته یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۲۶۹ تومان بود که مزایای جانبی مانند حق همسر (عائله‌مندی) ۴۴ هزار و ۴۹۱ تومان بود و این مبلغ برای مستمری بگیران با سابقه کاری ۲۰ ،۲۵ و۳۰ سال به ترتیب سه هزار، ۴۵۰۰ و ۹ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

وی همچنین بیان کرد: حق اولاد ۸ هزار و ۹۸۵ تومان است که به بازنشستگان دارای سه فرزند این مبلغ تعلق می‌گیرد و برای بازماندگان و از کارافتادگی دو هزار تومان به این مبلغ اضافه می‌شود.

وی تأکید کرد: حق عائله‌مندی همسران بازمانده نصف مبلغ اعلام شده است.

زدا تصریح کرد: سال گذشته مبلغ بن ۴۳ هزار تومان بود که امسال به ۴۸ هزار تومان افزایش یافت و همچنین حق سنوات در سال جاری نیز ۶ هزار و ۴۵۰ تومان است و حق مسکن نیز از ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان در سال گذشته به ۲۲ هزار تومان در سال جاری افزایش یافته است.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: حداقل مستمری‌های سال جاری به یک میلیون و ۵۱۶ هزار و ۸۸۱ تومان رسیده است که حق بن و حق مسکن نیز در قالب بودجه سازمان پیشنهاد شده اما حق اولاد باید مجوزش از هیئت دولت صادر شود.

وی افزود: پس از تصویب هیئت دولت هم افزایش مستمری‌ها و هم افزایش موارد جانبی در حقوق بازنشستگان اعمال خواهد شد.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه مبالغ اعلام شده طبیعتاً پاسخگوی نیاز بازنشستگان و خانواده‌های آنان نیست، گفت: سعی می‌کنیم قدرت خرید برای بازنشستگان حفظ شود.