۰ نفر

اختصاص یک هزار و 170میلیارد ریال تنخواه به خوزستان

۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۰:۵۳
کد خبر: 349505
اختصاص یک هزار و 170میلیارد ریال تنخواه به خوزستان

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: یک هزار و 170میلیارد ریال تاکنون در سه مرحله تنخواه مقابله با بحران سیل به این استان اختصاص یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، امید حاجتی افزود:در مرحله نخست 60 میلیارد ریال و مرحله دوم 500 میلیارد ریال از سوی سازمان برنامه و بودجه به وزارت کشور ابلاغ و به خوزستان اختصاص یافت. 
وی مبلغ سومین مرحله تنخواه خوزستان را برای مقابله با سیل 610 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: مجموع این مبالغ صرف هزینه پشتیبانی از دستگاه های اجرایی درگیر با سیلاب، استحکام بخشی سیل بندها و نیز اسکان سیل زدگان در اردوگاه ها شد. 
دبیر شورای برنامه ریزی خوزستان خاطرنشان کرد: همچنین بخشی از این مبلغ نیز صرف تامین نیازهای اضطراری سیل زدگان شده است. 
پرداخت بقیه خسارات سیل 95 
حاجتی همچنین در خصوص مطالبات بخشی از کشاورزان که از سیل سال 95 تاکنون پرداخت نشده بود، افزود: در راستای ایجاد امنیت روانی آسیب دیدگان سیلاب امسال، تعهدات باقی مانده دولت مربوط به سال 95 به کشاورزان منطقه شعیبیه شوشتر تامین و پرداخت شد. 
وی این اقدام دولت را به منظور همراهی و آرامش خیال بیشتر شهروندان خسارت دیده خوزستان دانست و گفت: پرداختی صورت گرفته با این هدف انجام شد تا مردم خیالشان آسوده باشد که دولت به تعهدات خود عمل می کند. 
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان میزان تعهدات باقی مانده دولت در پرداخت خسارات سال 95 را 37 میلیارد ریال اعلام کرد.
برآورد خسارات ها همچنان ادامه دارد 
وی در پاسخ به سوالی درباره برآورد خسارت سیل خوزستان گفت:برخی مناطق خوزستان همچنان درگیر سیلاب و آبگرفتگی هستند لذا این برآوردها تا زمان فروکش کردن آب ادامه دارد. 
حاجتی اضافه کرد: پس از پایان برآوردها میزان خسارت وارد شده به سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام خواهد شد تا منابع لازم برای جبران خسارت مشخص و گرفته شود. 
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان ادامه داد: کمیته برآورد خسارات و تخصیص منابع فعالیت خود را در خوزستان شروع کرده است.