۰ نفر

برگزاری نشست سران روسیه آذربایجان وایران در اواسط تابستان

۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۲۹
کد خبر: 349227
برگزاری نشست سران روسیه آذربایجان وایران در اواسط تابستان

رئیس جمهوری روسیه بعد از دیدار با همتای آذربایجانی خود در حاشیه اجلاس «یک کمربند-یک راه» در پکن، از توافق دو طرف درباره برگزاری نشست بعدی سران روسیه، آذربایجان و ایران در ماه آگوست امسال در خاک روسیه خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تاس، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه امروز جمعه در دیدار خود با "الهام علی‌اف" رئیس جمهوری آذربایجان در حاشیه اجلاس بین المللی «یک کمربند-یک راه» در پایتخت چین اعلام کرد که نشست بعدی روسای جمهوری روسیه، آذربایجان و ایران در ماه آگوست سال جاری (مرداد-شهریور) در روسیه برگزار خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، پوتین گفت: «ما در این باره به توافق رسیده‌ایم که نشست سران بعدی روسیه-آذربایجان-ایران در خاک روسیه و در تابستان امسال برگزار شود.»

رئیس جمهوری روسیه همچنین درباره روابط دوجانبه مسکو و باکو نیز یادآور شد که مبادلات بازرگانی بین فدراسیون روسیه و جمهوری آذربایجان در سال 2018 تقریباً 14 برابر افزایش یافته و به 2.5 میلیارد دلار رسیده است.

پیش از این، "المار محمدیاروف" وزیر امور خارجه آذربایجان نیز اعلام کرده بود که نشست سه‌جانبه روسای جمهوری کشورهای آذربایجان، ایران و روسیه به احتمال بسیار زیاد در ماه آگوست سال جاری (مرداد ماه) و در روسیه برگزار خواهد شد.

به گفته وی، شکل سه جانبه همکاری‌ها بین ایران، روسیه و آذربایجان، بخصوص دیدارهای مرتب بین روسای جمهوری سه کشور، ابتکارعمل بسیار خوب و موثری برای تبادل نظر و بررسی مسائل منطقه‌ای و بین المللی است و مقامات تهران، مسکو و باکو از ادامه این روند کاملاً حمایت می‌کنند.

 لازم به یادآوری است، نخستین نشست سران ایران، روسیه و آذربایجان در ماه آگوست سال 2016 در باکو و دومین نشست سه‌جانبه در ماه نوامبر سال 2017 در تهران برگزار شده است.