۰ نفر

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

امکان ساخت یک‌هزار واحد مسکونی در اراضی دولتی در تهرانسر

۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۰۵
کد خبر: 348585
امکان ساخت یک‌هزار واحد مسکونی در اراضی دولتی در تهرانسر

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در تهرانسر زمینی به مساحت ۱۷۵ هزار متر مربع وجود دارد که استعداد ساخت هزار واحد مسکونی را داراست.

به گزارش اقتصادآنلاین ، علی نبیان در نشست تخصصی حوزه مسکن و شهرسازی که با حضور نمایندگان بخش‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی دو کشور ایران و ترکیه در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: امیدوارم در تعاملات دو وزارتخانه ایران و ترکیه، اتفاقات خوبی برای دو کشور رقم بخورد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن افزود: ارتباطات بین دو کشور ایران و ترکیه ارتباط حسنه‌ای است و امیدواریم در تعاملات جدیدی که بین دو وزارتخانه مسکن و شهرسازی ایران و محیط‌زیست و شهرسازی ترکیه ایجاد شده است، همکاری‌ها گسترش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه سازمان ملی زمین و مسکن مجموعه‌ای است که وظیفه تأمین زمین موردنیاز فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی را در محدوده و حریم شهرها برعهده دارد، اعلام کرد: سازمان ملی زمین و مسکن، بانک زمینِ جمهوری اسلامی ایران است و بر حسب نیاز و ابلاغی که از سوی وزارتخانه می‌شود، می‌تواند در زمان‌های موردنیاز، زمین را در اختیار مردم قرار دهد.

نبیان با اشاره به اینکه در سیل اخیر ایران، سازمان ملی زمین و مسکن مکلف به تأمین زمین برای احداث واحدهای مسکونی برای سیل‌زدگان شده است، گفت: سازمان ملی زمین و مسکن همچنین مکلف به تأمین زمین در صورت نیاز برای اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری شده است.

تأمین زمین برای اجرای پروژه احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی توسط سازمان ملی زمین و مسکن

این مقام مسئول با اعلام اینکه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار زمین در حریم و محدوده شهری دارایی سازمان ملی زمین و مسکن است، تصریح کرد: یکی از وظایف سازمان ملی زمین و مسکن، خدمات‌رسانی به دستگاه‌های دولتی و تأمین زمین برای احداث واحدهای مسکونی در طرح اقدام ملی است که شامل احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ضمن اشاره به این مطلب که زمین‌هایی که در محدوده و حریم شهرها وجود دارد توسط سازمان شناسایی شده و سازمان به دنبال ارزش افزوده برای آنهاست، گفت: به دنبال همکاری‌های مشارکتی هستیم. در مرحله نخست، پروژه‌های مسکونی در قالب ۶۵ پروژه با حدود ۸ هزار واحد مسکونی برای مشارکت در ساخت که تأمین زمین برعهده سازمان است، شناسایی شده‌اند.

امکان ساخت هزار واحد مسکونی در ۱۷۵ هزار مترمربع زمین در تهرانسر

وی ادامه داد: همچنین به عنوان نمونه در تهرانسر، زمینی به مساحت ۱۷۵ هزار مترمربع وجود دارد که استعداد ساخت هزار واحد مسکونی را داراست. همچنین، از دیگر پروژه‌هایی که در دستور کار است احداث مراکز تجاری-اداری و خدماتی است که در این خصوص تعدادی پروژه شناسایی شده‌اند.

نبیان در بیان نمونه‌هایی دیگر، توضیح داد: زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در منطقه تهرانسر با کاربری تجاری- مسکونی-خدماتی، زمینی دیگر در میدان ونک به مساحت ۸ هزار مترمربع با کاربری تجاری-اداری از جمله موارد مشارکتی است که می‌تواند مدنظر همکاری‌های مشترک قرار بگیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان تصریح کرد: این ظرفیت در مجموعه سازمان ملی زمین و مسکن وجود دارد تا همکاری مشترکی را با کشور ترکیه در زمینه‌های موردتوافق داشته باشد.