۰ نفر

حمایت کمیسیون بودجه مجلس از مدل توسعه اقتصادی خراسان

۳۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۷:۴۴
کد خبر: 347914
حمایت کمیسیون بودجه مجلس از مدل توسعه اقتصادی خراسان

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون از اجرای مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی حمایت می کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، غلامرضا تاج ‌گردون در دیدار اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با استاندار خراسان رضوی در مشهد افزود: خراسان رضوی استان بسیار مهمی است به همین دلیل کار کردن در آن هم سخت و هم شیرین است. 
وی با اشاره به اجرای مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در این استان اظهار داشت: جمهوری اسلامی و قانون اساسی بر این اصل استوار است که برای دستیابی به پیشرفت و توسعه باید همه بخش ها در کنار هم قرار گیرند اما سالهاست که در اداره امور کشور هر یک از بخش ها به صورت جزیره ای عمل می کنند.
وی گفت: هر کمکی که از دست ما بر آید، برای اجرای موفق مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در خراسان رضوی انجام خواهیم داد تا به الگویی برای تمام استانها تبدیل شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی که می تواند سرآغاز تحولات خوب اقتصادی باشد در جلسه فوق العاده کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و این کمیسیون در حد اختیارات از آن حمایت می کند. 
محمدرضا پورابراهیمی، راه اندازی نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی را اقدام قابل تقدیر دانست و افزود: تعریف یک ساختار اقتصادی مبتنی بر ظرفیت های مردمی با سیاست گذاری دستگاه های اجرایی در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی اتفاقات مثبتی را رقم خواهد زد. 
وی اظهار داشت: کمیسیون اقتصادی مجلس برای تسهیل در فرآیند اجرای مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی می تواند در دو بخش قانونگذاری و نظارت بر عملکرد دستگاه ها کمک کند و درخواست می کنیم انتظارات و پیشنهادات در این زمینه به صورت مکتوب در اختیار اعضای این کمیسیون قرار گیرد.
وی گفت: دستورکار جلسه فوق العاده کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در هفته اینده به بررسی مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی اختصاص می یابد و تصمیمات لازم برای رفع مشکلات پیش روی دستگاه های اجرایی در این زمینه اتخاذ خواهد شد. 
پور ابراهیمی رویکرد توسعه گرا و اقتصادی استاندار خراسان رضوی را قابل تقدیر دانست و افزود: این رویکرد می تواند اتفاقات مثبتی را برای دیگر استان ها هم رقم بزند و امیدواریم تجربه موفق آن در سراسر کشور اجرایی شود.
نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: یکی از دلایلی که مشتاق بودیم آقای رزم حسینی خدمتگذاری در کنار مضجع شریف حضرت امام رضا (ع) را برعهده بگیرد، نگاه اقتصادی ایشان بود. 
حجت الاسلام محمد حسین حسین زاده بحرینی با بیان اینکه نگاه اقتصادی استاندار خراسان رضوی وی را از دیگر مسئولان متمایز کرده است افزود: چیزی که می تواند مدیران را از یکدیگر متمایز کند نوع نگاه آنهاست و ما به عنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می توانیم کمک کنیم که نگاه توسعه گرا و اقتصادی آقای رزم حسینی در کشور نهادینه شود. 
 تفویض اختیارات رئیس جمهوری و وزرا به استانداران
این نماینده مجلس اظهار داشت: به نظر می رسد باید در یکی از استان های کشور به صورت آزمایشی بخشی از اختیارات رئیس جمهوری و وزرا به استاندار تفویض شود تا زمینه توسعه جوامع محلی با استفاده از ظرفیت های درون استانی فراهم گردد، در غیراین صورت نباید انتظار تحول چشمگیر در حوزه اقتصادی داشت.
وی گفت: مدل کنونی اداره کشور ناکارآمد است و اگر زمینه تسری مدل توسعه اقتصادی فرهنگی استاندار خراسان رضوی به دیگر استان ها فراهم شود می تواند تحولات خوبی را ایجاد کند.