بررسی‌های انجام شده در خصوص افرادی که در شبکه شغل‌یابی "لینکدین" ثبت‌نام کرده بودند، نشان داد این افراد 71درصد شانس بیشتری در یافتن شغل نسبت به افراد دیگر دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، امروزه، لینکدین و سایر شبکه‌های حرفه‌ای مشابه، به طور فزاینده‌ای برای جویندگان شغل حائز اهمیت هستند.

سوالی که پیش می‌آید این است که در حال حاضر، لینکدین چقدر اهمیت دارد؟

اخیرا، مرکز تحقیقاتی CV and resume تلاش جدیدی را برای تحقیق در این خصوص آغاز کرده است که بر اساس آن مشخص شد افرادی که در لینکدین عضویت داشتند، نسبت به کسانی که در این شبکه نام نویسی نکرده بودند، 71درصد شانس بیشتری در دریافت تماس تلفنی برای مصاحبه شغلی داشتند. طبق آزمایش میدانی که در بازه زمانی اکتبر 2018 تا مارس 2019 صورت گرفت، تعداد 24.750 رزومه جعلی، در تعدادی از وبسایت‌های جست و جوی شغلی همانند Indeed و Glassdoor ثبت شد.

بر اساس گزارشات ارائه شده در این تحقیق، یک سوم افراد رزومه‌ای از خود در این شبکه ثبت نکرده بودند، یک سوم از افراد تنها اطلاعات ضروری خود را ارائه کرده بودند، و یک سوم پایانی مشخصات و رزومه کامل خود را در این شبکه به ثبت رسانده بودند.

این مطالعه، مشاغل را به سه دسته مشاغل سطح ابتدایی، مشاغل سطح متوسط، و مشاغل سطح حرفه‌ای و مدیریتی تقسیم‌بندی کرده است.

همانطور که در نمودار ارائه شده مشاهده می‌کنید، با فزایش سطح شغل،  میزان فراخوانی توسط کارفرمایان، به وسیله این شبکه کاهش پیدا می‌کند، و نشان‌دهنده این مسئله است که با افزایش اهمیت شغل، میزان تاثیرگذاری لینکدین کاهش پیدا می‌کند.

عضویت در LinkedIn موجب افزایش فرصت شغلی می‌شود؟