۰ نفر

تخلیه منازل برخی روستاهای دماوند

۱۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۸:۴۵
کد خبر: 344437
تخلیه منازل برخی روستاهای دماوند

بخشدار مرکزی دماوند از انسداد جاده دلیچایی دماوند به دلیل ریزش کوه و تخلیه منازل برخی روستاهای این بخش دماوند خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مهدی حیدری دقایقی در دماوند اظهار کرد: جاده مسیر رودخانه دیچایی دماوند به دلیل ریزش کوه مسدود شده و مردم از تردد در این جاده خودداری کنند.

وی افزود: همچنین منازلی که در روستاهای دهنار، هویر، مومج،مشهد و رودافشان در حاشیه رودخانه هستند، تخلیه و به منازل بالادستی انتقال پیدا کنند.

بخشدار مرکزی دماوند گفت: آب رودخانه دلیچایی طغیان کرده و در حال وقوع سیل به سمت روستاهای پایین‌دستی است؛ عوامل راهداری و اورژانس برای جلوگیری از خطرات احتمالی به منطقه اعزام شده‌اند.

منطقه دلیچایی شامل 6 روستا در شرق شهرستان دماوند و بین مرز با شهرستان فیروزکوه قرار دارد.

 احتمال تخلیه روستاهای حاشیه رودخانه دلیچایی؛ نیروهای امدادی آماده‌باش هستند

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند با اشاره به افزایش آب رودخانه دلیچایی گفت: منازل مسکونی حاشیه رودخانه در صورت خطر تخلیه می‌شوند.

مجید صفری، با اشاره به افزایش آب رودخانه دلیچایی اظهار داشت: با توجه به افزایش میزان بارندگی‌های اخیر شاهد شرایط اضطراری در حاشیه رودخانه دلیچایی هستیم که به همین دلیل نیروهای امدادی و ستاد مدیریت بحران در این منطقه به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر اگرچه شدّت بارندگی‌ها و خطر کاهش پیدا کرده است اما تأکید کردیم تا منازل مسکونی حاشیه رودخانه در روستاهای مومج، هویر، مشهد، کهنک، دهنار، یهر، لی‌پشت و غیره در صورت خطر تخلیه شوند.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند با اشاره به بازدید امروز از وضعیت رودخانه‌های شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون مشکل خاصی در این نواحی وجود نداشته و این طبیعی است در شرایط عبور از وضعیت خشکسالی، ورود آب‌های سطحی و کوهپایه افزایش پیدا کند که باید تمهیدات آبخیزداری را در اولویت کاری خود قرار دهیم.