۰ نفر

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز خبر داد:

لزوم تخلیه برخی منازل کوی سید خلف و چنیبیه اهواز

۱۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۳۵
کد خبر: 344377
لزوم تخلیه برخی منازل کوی سید خلف و چنیبیه اهواز

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز خواستار تخلیه منازل در معرض خطر سیلاب در منطقه کوی سید خلف و چنیبیه شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا عالیپور ، اظهار کرد: اکنون آب به مجاورت جاده های ساحلی اهواز رسیده و بخش هایی از جاده ساحلی دچار شکاف های طولی شده است.

وی افزود: آبگرفتگی جاده های ساحلی اهواز به جز زیر پل سوم از سمت شرق به علت عدم تخلیه فاضلاب و سوار شدن رودخانه بر روی خروجی فاضلاب بوده است یعنی لوله ها آب را در جهت معکوس برمی گردانند. بنابراین این آبگرفتگی ها نبوده و از حیث سیل بند مشکلی ایجاد نشده است.

عالیپور اظهار کرد: آبگرفتگی ها به دلیل برگشت آب رودخانه کارون از طریق مجاری فاضلاب به شهر بوده است و در صورت استمرار بارندگی ها این مشکل را در منطقه ۶ شهرداری اهواز نیز خواهیم داشت.

معاون خدمات شهرداری اهواز گفت: هر چند احتمال آبگرفتگی منازل در مناطق شهری وجود نداد اما احتمال آبگرفتگی برخی منازل تصرفی در کوی سید خلف و چنیبیه وجود دارد.

عالیپور با بیان اینکه باید منازل در معرض خطر منطقه کوی سید خلف و چنیبیه تخلیه شوند، ادامه داد: برخی منازل مناطق در کوی سید خلف و چنیبیه در بستر رودخانه قرار دارند و از استحکام لازم برخوردار نیستند. دیوارهای این منازل در بستری از نخاله های ساختمانی که به درون رودخانه ریخته شده بود، احداث شده اند و ممکن است خاک بستر نخاله های ساختمانی زیر این منازل دچار آب شویی شود و پایداری منازل در خطر قرار بگیرد.

معاون خدمات شهرداری اهواز گفت: ساکنان این منازل با استفاده از خاکریزی اراضی استحصالی ناشی از کم شدن آب رودخانه اقدام به ریختن نخاله و ساخت منازل مسکونی کرده اند.

وی بیان کرد: متاسفانه مشاهده شده در برخی مناطق برخی مسیل های طبیعی یا کانال های انتقال آب بر اثر تصرفات غیرمجاز به وسیله نخاله های ساختمانی پر شده اند و از تخلیه صحیح  آب جلوگیری کرده اند. در سلیم آباد در منطقه ۶ شهرداری اهواز یکی از کانال های بزرگ تخلیه آب رودخانه کارون به وسیله تصرفات مسدود شده و مشکلاتی ایجاد کرده است.