۰ نفر

زمینه برای افزایش اشتغال فراهم شود

عوامل اثرگذار بر رونق تولید از نگاه وزیر اقتصاد/ تاکید بر نقش بیمه، بانک و گمرک برای رونق تولید و تحقق شعار امسال

۷ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۰۴
کد خبر: 343871
عوامل اثرگذار بر رونق تولید از نگاه وزیر اقتصاد/ تاکید بر نقش بیمه، بانک و گمرک برای رونق تولید و تحقق شعار امسال

وزیر اموراقتصادی و دارایی بر نقش بیمه، بانک و گمرک برای رونق تولید و تحقق شعار امسال تاکید کرد و تمدید معافیت مالیاتی شرکت های بورسی را نیز در این زمینه موثر دانست.

 به گزارش اقتصاد آنلاین ، فرهاد دژپسند گفت: انتظار می رود در سال 98 با تقویت بنیان ها و بهبود فضای کسب و کار تولید در داخل رونق بیشتری پیدا کند که افزایش عرضه را نیز به دنبال داشته باشد و زمینه ای برای افزایش اشتغال فراهم شود.

وی ادامه داد: گمرک ها در تسهیل روند کسب و کار تاثیرگذارند؛ به عنوان مثال با ایجاد تسهیلات برای ورود قطعات یدکی و مواد اولیه و کالاهای سرمایه ای و صادرات غیرنفتی کمک شایانی به تولید می کنند.

دژپسند نقش بیمه و بانک را در 'رونق تولید' یادآوری کرد و افزود: این دو نهاد باید به شدت فضا را مناسب کنند تا یک فعال اقتصادی با سهولت بیشتری وارد عمل شود و از طریق اخذ تسهیلات از نظام بانکی و ایجاد اطمینان نسبت به بیمه شدن در روند بهبود تولید گام بردارد.

این مسوول اقدام سریع شرکت های بیمه در پرداخت خسارت را از دیگر واجبات سال جدید دانست و گفت: مباحث نظام مالیاتی باید با اصلاح روندها، به تسهیل فرایند کمک کند.

دژپسند ادامه داد: اگر فعال اقتصادی احساس کند مودیان مالیاتی و خوش حساب از مزایایی برخوردار می شوند، کمک می کند تا این فعالیت ها افزایش یابد.

** درخواست تمدید معافیت مالیاتی شرکت های بورسی

وزیر اموراقتصادی و دارایی اعلام کرد: در شورایعالی هماهنگی اقتصادی برای معافیت مالیاتی شرکت های بورسی درخواست تمدید کرده ایم و امیدواریم به تایید شورا برسد تا به رونق تولید کمک کند.

دژپسند سرمایه گذاری خارجی را از اولویت های این وزارتخانه برشمرد و ابراز امیدواری کرد «امسال بتوانیم با برنامه های طراحی شده میزان سرمایه خارجی بیشتری جذب کنیم و به عنوان امری زیر بنایی و محتوایی بهبود فضای کسب و کار را در پیش داشته باشیم».

به گزارش ایرنا، حمایت از خودکفایی و توانمندسازی همه بخش های راهبردی، از بندهای اقتصاد مقاومتی است.

بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال 1392 ابلاغ شد.

سال 1395 از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت. سال 1396 نیز «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال» بود و رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال 1397 را «حمایت از کالای ایرانی» اعلام کردند.

امسال نیز سال «رونق تولید» نام دارد.