۰ نفر

سیل 150میلیارد تومان به راه‌های گلستان خسارت زد

۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۵۸
کد خبر: 343869
سیل 150میلیارد تومان به راه‌های گلستان خسارت زد

وزیر راه و شهرسازی گفت: برآورد اولیه کارشناسی نشان می دهد بروز سیل اخیر موجب وارد شدن خسارت یک هزار و 500 میلیارد ریالی به راه های شهری و روستایی و تاسیسات زیربنایی گلستان شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا ، محمد اسلامی عصر چهارشنبه حاشیه بازدید از فرودگاه گرگان اظهار داشت: این رقم با توجه به تکمیل نشدن روند بررسی ها افزایش خواهد یافت اما در ارزیابی های فعلی یک هزار و 200 میلیارد ریال به حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای و 300 میلیارد ریال به حوزه راه و شهرسازی خسارت وارد شد.

وی درباره خسارت وارده به خط ریلی اینچه برون به گرگان نیز گفت: سیل به این مسیر ترانزیت بین المللی خسارت وارد نکرد اما برش ایجاد شده در بخشی از این خط آهن برای باز کردن مسیر حرکت سیلاب، خسارت محسوسی به آن وارد کردن که مقدار دقیق آن پس از فروکش کردن آب میزان بررسی خواهد شد.

اسلامی ادامه داد: در این سیل همچنین آسیب زیادی به واحدهای مسکونی شهرهای گلستان به خصوص آق قلا و گمیشان وارد شد که تاکنون حدود 12 هزار منزل سیل زده شناسایی شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حدود 2 هزار واحد نیاز به بازسازی و بقیه نیاز به مرمت دارند، ادامه داد: دولت برای پرداخت تسهیلات به این منازل آسیب دیده تصمیمات مناسبی گرفته که به زودی جزییان آن ابلاغ می شود.