۰ نفر

سیل بیش از یک هزار میلیارد ریال به جاده های گلستان خسارت زد

۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۸:۱۴
کد خبر: 343409
سیل بیش از یک هزار میلیارد ریال به جاده های گلستان خسارت زد

معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان گلستان گفت: بررسی های میدانی حاکی است که به 50 کیلومتر از محورهای درگیر در سیل و رانش زمین با برآورد اولیه بیش از یک هزار میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا،  «عبدالهاشم حسن نیا» افزود: با ورود سامانه بارشی جدید در 72 ساعت آینده احتمال تشدید خسارت در این محورها وجود دارد.

وی بیان داشت: از 28 اسفند پارسال، رانش زمین به طول بیش از 11 کیلومتر موجب انسداد محورهای آزادشهر- خوش‌ییلاق - شاهرود و گرگان- توسکستان - شاهرود شد.

به گفته این مقام مسئول، در هشت نقطه ریزش سنگ و در بیش از پنج نقطه رانش، موجب نا امنی، کاهش عرض محور و در نهایت انسداد کامل محور شد. همچنین بر اثر سیل و آب بردگی در مسیرهای یاد شده، خسارت های شدیدی به زیرساخت‌های محور مواصلاتی وارد و موجب انسداد شده است.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یادآور شد: علاوه بر محورهای یادشده در چهار محور اصلی و فرعی و 13 محور روستایی بر اثر رانش، ریزش، آب گرفتگی وسیل در مجموع به طول 50 کیلومتر مسدود شده که در همه محورها عوامل راهداری مشغول انجام عملیات بازگشایی و امداد رسانی هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی به تلاش شبانه روزی راهداران برای بازگشایی محورها اشاره کرد و اظهار داشت: عوامل راهداری با استفاده از 210 دستگاه ماشین آلات راهداری و 420 نفر پرسنل در حال بازگشایی این محورها هستند؛ همچنین اداره های کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان های مازنداران، خراسان رضوی و خراسان شمالی همکاری موثر برای بازگشایی محورها دارند.

اکنون محورهای شاهرود - آزاد شهر، آق قلا- گرگان، آق قلا- عطا آباد و بندر ترکمن- سه راهی یساقی مسدود است.

با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی از هفته گذشته بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.

بخش زیادی از مناطق شمالی و غربی گلستان اعم از مزارع کشاورزی، راهها، خانه های شهری و روستایی به زیر آب رفته است.