۰ نفر

معاون امور رفاهی وزیر تعاون خبرداد؛

تدوین آئین نامه ضوابط سرمایه‌گذاری صندوق‌های بازنشستگی

۱۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۱۱
کد خبر: 340803
تدوین آئین نامه ضوابط سرمایه‌گذاری صندوق‌های بازنشستگی

معاون رفاه و امور اجتماعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: آئین نامه ضوابط سرمایه گذاری صندوق های بازنشستگی تدوین شده است و پس از بررسی های کارشناسی برای تصویب به دولت ارسال می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «احمد میدری» صبح یکشنبه در جلسه شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی در سالن کنفرانس وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: در این آیین نامه حفظ سلامت ذخایر، تحقق اصل شفافیت، تحقق اصول سودآوری و مدیریت ریسک مورد توجه قرار گرفته است.

وی با تاکید بر ضرورت خروج صندوق های بازنشستگی از بنگاهداری افزود: اگر 10 درصد سهام همه صندوق های بازنشستگی به فروش برسد، می توان 10 درصد کل بازار سرمایه را خریداری کرد.

میدری حفظ سرمایه ذینفعان در صندوق‌های بازنشستگی را خواستار شد و گفت: فروش همه این صندوق ها و تبدیل آن به 10 درصد از کل بازار سهام ایران علاوه بر سودآوری می‌تواند سرمایه ما را از آثار منفی تورم در امان نگه دارد.

معاون رفاه و امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه صندوق ها باید از سهام کنترلی طبق دستورالعمل آئین نامه سرمایه گذاری خارج شوند، تصریح کرد: طبق استانداردهای بین المللی پس از سه سال، دیگر نباید بتوانیم اعضای هیات مدیره را تعیین کنیم.

وی بررسی اجرای قانون معلولان، سیاستهای حمایتی در شرایط تحریم که تا کنون 9 میلیارد دلار به تامین مواد خوراکی با ارز دولتی تخصیص داده شده، تعیین تکلیف حق بیمه روستائیان مناطق زلزله زده و روستاهای دچار خشکسالی شده که قادر به پرداخت حق بیمه نیستند و مقررات مربوط به صندوق های بازنشستگی را از جمله دستورالعمل جلسه امروز شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی دانست.