۰ نفر

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

تحریم‌های کشور تا ۱۰ماه آینده بیشتر دوام نخواهد آورد

۱۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۱۹
کد خبر: 340395
تحریم‌های کشور تا ۱۰ماه آینده بیشتر دوام نخواهد آورد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کمبود آب باعث توسعه نیافتگی یک منطقه نمی‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، عیسی کلانتری در سفر به اردستان در جلسه فرمانداری این شهر، اظهار کرد: شهرستان اردستان نسبت به ۲۰ سال گذشته هیچ تغییری نداشته است. منطقه اردستان جزو مناطق کم آب است، ولی باید یک رویکردِ توسعه پیش بینی شود که این رویکرد نیاز به آب نداشته باشد.

وی با بیان اینکه در اردستان کمبود آب، محدودیتی برای توسعه نیست، افزود: شما در مرکز کشور هستید و پاک‌ترین هوای کشور را دارید، پس برای توسعه باید دیدگاه خود را عوض کنید و حداکثر استفاده از ممنوعیت صنعت در کلان شهر را ببرید. نتایج فکر کردن سنتی همین اتفاق‌هایی است که در این شهرستان افتاده است.

کلانتری گفت: مسئولان منطقه قول دهند در استقبال از سرمایه‌گذار کارشکنی نکنند و راه پیشرفت را هموار سازند، آن وقت شما شاهد خواهید بود یکی از مراکز توسعه کشور همین اردستان خواهد بود.

وی با بیان اینکه تحریم‌های کشور نهایتا تا ۱۰ ماه آینده بیشتر دوام نخواهد آورد، ادامه داد: غربی‌ها مجبور هستند تحریم ها را بردارند، البته باید ما هم باید معقول کشور را اداره کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، خاطرنشان کرد: بنا به گفته معاون بهداشتی وزارت بهداشت و درمان، در چند کلان شهر بزرگ کشور سالانه حدود ۳۰ هزار نفر فوتی به دلیل آلودگی هوا داریم؛ در صورتی که کل تلفات جاده‌های کشور ۱۶ هزار نفر است.

کلانتری راه توسعه درست منطقه اردستان را تلاش خود مدیران شهرستان دانست و گفت: مدیران شهرستان باید با برنامه‌ریزی کارشناسی شده مشکلات شهر را برطرف کنند. اردستان برای توسعه نیاز به یک سری فاکتورهای محدود کننده دارد که بیش از ۹۰درصد آن در خود شهرستان وجود دارد.

وی تاکید کرد: امروز این قول را می‌دهیم که برای توسعه اردستان مشکلات زیست محیطی هیچ مانعی برای این هدف نباشد. در اردستان برای توسعه، محدودیت فیزیکی وجود ندارد، ولی شاید محدودیت فکری باشد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه کمبود آب باعث توسعه نیافتگی یک منطقه نمی‌شود، گفت: شهرستان اردستان فاکتوری به عنوان عامل محدود کننده توسعه ندارد، منتهی نحوه توسعه باید مشخص شود. امکانات توسعه اردستان بیشتر از بسیاری از شهرستان‌های استان است و برای اینکه توسعه پایدار پیدا کند باید با عقل و تدبیر برنامه‌ریزی اصولی داشته باشید.

کلانتری گفت: مسئولان شهرستان باید تلاش خود را بیشتر کنند و بدانند هیچ نقطه منفی در این منطقه وجود ندارد. امروز در کشور کمبود سرمایه وجود دارد، ولی این کمبود همیشگی نیست.