۰ نفر

بار دیگر ترکیه با تحریم‌های ایران مخالفت کرد

۱۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۲۸
کد خبر: 339337
بار دیگر ترکیه با تحریم‌های ایران مخالفت کرد

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه امروز یکشنبه تاکید کرد که تحریم‌های آمریکا علیه ایران برای منطقه خطرناک است و آنکارا این تحریم‌ها را نمی‌پذیرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، وزیر خارجه ترکیه در ادامه اظهارنظرهایش علیه تحریم‌های آمریکا علیه ایران، امروز یکشنبه تاکید کرد که آنکارا مخالف این تحریم‌ها است و آن را برای منطقه خطرناک می‌داند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «آناتولی»، وزیر خارجه ترکیه امروز درباره مسائلی از قبیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران و موضوع فلسطین و وضعیت بیت‌المقدس اظهاراتی مطرح کرده است.

«مولود چاووش اوغلو» درباره فلسطین گفت: «حفظ وضعیت تاریخی و قانونی بیت‌المقدس، یکی از اولویت‌های سیاست خارجی ما است و این برای ما مقدس است».

وی با رد اقدامات صهیونیست‌ها تصریح کرد: «اسرائیل کارزاری برای سست و ناکارآمدن کردن راهکار دو دولتی به راه می‌اندازد و این قانون به اصطلاح "کشور یهود" نشاندهنده ذهنیتش است».

وزیر خارجه ترکیه در بخش دیگری از اظهاراتش از فشارهای دولت آمریکا علیه ایران انتقاد کرد و گفت: «ما تحریم‌های ایران را تایید نمی‌کنیم، این برای منطقه خیلی خطرناک و پر ریسک است که ایران را این چنین در تنگنا و فشار قرار داده شود».

این مقام ارشد ترکیه‌ای، شامگاه شنبه (دیشب) طی سخنرانی در شهر «بورسا» گفته بود که کشورش در تلاش برای تغییر ذهنیت آمریکا در خصوص تحریم‌های ایران است.