۰ نفر

تشکیل پرونده قضایی برای مسئول اتحادیه لوازم خانگی

۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۸:۰۲
کد خبر: 338630
تشکیل پرونده قضایی برای مسئول اتحادیه لوازم خانگی

دادستان تهران با اشاره به تشکیل پرونده برای یکی از مسئولان اتحادیه‌ها، گفت: از همه مسئولان دولتی، بخشهای خصوصی و اتحادیه‌ها به جد می‌خواهیم که از انتشار شایعات و اخبار کذب و مطالبی که اطلاع ندارند خودداری کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم،  عباس جعفری دولت‌آبادی در حاشیه جلسه بررسی مسائل توزیع و حمل و نقل آرد و گندم در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اظهارات اخیر یکی از مسئولان اتحادیه‌ها در بحث لوازم خانگی و اینکه آیا با مسئولانی که با انتشار اینگونه اخبار موجب نگرانی مردم می‌شوند دادستانی برخورد می‌کند یا خیر، اظهار کرد: یکی از سیاستهای دادستانی حتی در سالهای گذشته برخورد با انتشار هرگونه اخبار خلاف واقع، شایعات و گزارشات کذب بوده است، در شرایط فعلی که دشمن تلاش دارد وضعیت کشور را نامناسب جلوه دهد، این کار مهمتر به نظر می‌رسد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران ادامه داد: ما از همه مسئولان دولتی، بخشهای خصوصی و اتحادیه‌ها به جد می‌خواهیم که از انتشار شایعات و اخبار کذب و مطالبی که اطلاع ندارند خودداری و جلوگیری کنند، دادستانی در این موارد با جدیت ورود می‌کند و در مورد موضوع سؤال شما، برای آن فرد پرونده تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها و سایر مسئولانی که تریبونی در اختیار دارند بدانند ما امروز وظیفه داریم به مردم آرامش دهیم، درست است که باید اخبار و واقعیتهای کشور را اطلاع‌رسانی کنیم اما حق نداریم با انتشار شایعات دروغ، مردم را نگران کنیم، این موضوع در قانون مطبوعات و قانون جرایم نشر کذب و افترا جرم است و حتی می‌تواند شاکی داشته باشد و دادستانی نیز در این زمینه متولی است.

جعفری دولت‌آبادی افزود: دستگاه‌های دولتی که در قضایا ورود دارند و مرتبط هستند، مکلفند به محض اینکه کسی اخبار خلاف واقع و آمار دروغ می‌دهد، اولاً به صورت صحیح اطلاع‌رسانی کرده و از طرف دیگر انتشار اخبارکذب را به دادستانی اعلام کنند، امیدواریم با همکاری دستگاه‌ها فضای رسانه‌ای کشور مدیریت شود و این به معنای جلوگیری از انتشار اخبار واقعی نیست، ما می‌گوییم انتشار اخبار خلاف واقع و شایعات تنها اثری که دارد امید را از مردم می‌گیرد.

دادستان تهران در ارتباط با طرح عفو گسترده زندانیان به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی گفت: در تهران تا شب گذشته حدود 6 هزار نفر آزادی و تخفیف مجازات داشتیم و حدود 4 هزار و 200 نفر آزاد شدند که آمار بسیار خوبی است.

وی ادامه داد: پرونده زندانیان در تهران کماکان تحت بررسی و این اخبار امیدوارکننده است، امیدواریم سازمان زندانها با این سیاست بر کاهش جمعیت کیفری بیشتر متمرکز شود.

جعفری دولت‌آبادی در ارتباط با آخرین وضعیت برگزاری دادگاه‌های ویژه و میزان دستگیری‌ها و احکام صادره گفت: از تیر ماه تا امروز هزار و 800 نفر احضار، حدود 400 نفر بازداشت و احکام حدود 100 نفر صادر شده است و در زندانها اجرا می‌شود.

دادستان تهران خاطرنشان کرد: تجربه شعب ویژه نشان داد که اگر دستگاه‌های قضایی، ضابطان، پلیس و دستگاه‌های امنیتی بر موضوعی متمرکز شوند بسیاری از مسائل حل می‌شود، در خلال اقدامات مقابله‌ای کار‌های پیشگیرانه‌ای نیز انجام دادیم و جلسات بسیار خوبی با دستگاه‌ها داشتیم که در زمینه بحث ثبت شرکتها و ایجاد شرکتهای صوری و صدور ضمانت‌نامه‌ها برگزار کردیم.

وی افزود: در بحث گران‌فروشی در جلسات تنظیم بازار شرکت و تأکید کردیم که دستگاه قضایی از تصمیمات مناسب دستگاه‌های دولتی در امر مبارزه با گرانفروشی و نظارت، حمایت می‌کند.

جعفری دولت‌آبادی خاطرنشان کرد: بیشترین مشکل ما در بخش گران‌فروشی و گرانی در دو حوزه تصمیمات و نظارتها متمرکز است، به دستگاه‌های دولتی اطمینان خاطر داده‌ایم، اگر تصمیماتشان مناسب باشد از آن‌ها حمایت کرده و در نظارتها کمک می‌کنیم، کما اینکه در بخش گوشت، ده تیم مشترک تشکیل دادیم و اثرات آن را ملاحظه کردید و روز گذشته در ستاد تنظیم بازار گزارشی ارائه دادیم که بسیار قابل توجه بود چرا که واقعیتهای کف بازار را ما به اطلاع مقامات دولتی رساندیم، امیدواریم همکاری‌ها ادامه یابد، کشور به انسجام نیاز دارد، مردم امیدوار باشند که مسئولان مشغول حل مشکلات کشور هستند و دستگاه قضایی در بخش حمایتی و کمک به مسئولان برای ورود به اماکن ممنوعه و انبار‌ها و محتکران آمادگی دارد مانند سابق همکاری کند.

دادستان تهران در ارتباط با شیفتهای نوروزی دادسراها در ایام نوروز گفت: در ایام نوروز در تمام دادسرا‌ها کشیک نوروزی خواهیم داشت و این کشیکها از یک روز قبل از تعطیلات سال تشکیل خواهد شد و تا 16 فروردین سال بعد دایر خواهد بود.

وی یادآور شد: در مورد پیشگیری از سرقت جلسه بسیار خوبی با پلیس و بسیج تشکیل شد، در شرق تهران دادسرای جدیدی برای سرقت تأسیس کردیم، پلیس تمهیدات خوبی برای حفاظت از اموال مردم پیش‌بینی کرده و امیدوارم در حوزه امنیت عمومی و حفظ اموال مردم در منازل مخصوصاً در ایام تعطیلات با همکاری دستگاه قضایی، مردم برای رفتن به سفر احساس آرامش داشته باشند.