۰ نفر

توضیحات دژپسند درباره کانتینرهای گوشت بدون صاحب

۲۲ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۵۵
کد خبر: 335270
توضیحات دژپسند درباره کانتینرهای گوشت بدون صاحب

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به سوء استفاده برخی افراد در بازار از وضعیت و شرایط اقتصادی کشور ، گفت: دولت برای مقابله با این اندک کاسب نماها برنامه های جدی را در حال اجرا دارد .

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا ، فرهاد دژپسند روز دوشنبه در جمع شرکت کنندگان در راهپیمایی 22 بهمن شهرستان ساری افزود: ارز چهار هزار و 200 تومانی که برای واردات گوشت اختصاص داده شد متاسفانه مورد سواستفاده برخی از این کاسب نماها قرار گرفت . 
وی ادامه داد : این که 21 میلیون کیلو گوشت در گمرک مورد سواستفاده قرار بگیرد جای بسی تاسف است . 
وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه این میزان گوشت تا 10 روز آینده وارد بازارهای کشور می شود، گفت: برخی از افراد در چنین موقعیت اقتصادی کشور به جای ایثارگری های هشت سال جنگ تحمیلی ، سواستفاده می کنند و صد البته این افراد اندک و قلیل هستند . 
وی اضافه کرد: این مزاحمت های اقتصادی در کشور توسط برخی از سودجویان وجود دارد و همه مردم و مسئولان بدانند که دولت به هیچ عنوان از موضع خود در مقابله با کاسب نماها کوتاه نخواهد آمد . 
دژپسند گفت: ملت ایران به عنوان مردمی عزیز ، ایثارگر و نجیب همواره تمامی مشقت ها و سختی ها را تحمل کرده اند و پیام واحد ملت ایران ایستادگی مقابل تمامی هجمه ها و توطئه های دشمنان است . 
وی افزود: ملت ایران امروز نیز همان ملتی است که انقلاب را با وحدت ، استقامت و پشتکار به پیروزی رساند و بدون داشتن سلاح ، با ایمان و اراده آهنین بزرگترین گروهک های دنیا را به زانو در آورد و امروز اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران از موضع تدافعی در بین کشورهای منطقه و جهان مثال زدنی است. 
وزیر اقتصاد با تاکید بر این که ملت ایران به هیچ عنوان اسیر برنامه های شیطنت آمیز دشمنان نخواهد شد، گفت: بعد از چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی اکنون به موضعی رسیدیم که دنیا بداند که برای دادن جواب های مثبت یا منفی فقط با قدرت خودش تصمیم گیری می کند و در منطقه و حوزه بین الملل تمام برنامه های خود را اجرایی خواهد کرد. 
دژپسند تاکید کرد : دنیا بداند جمهوری اسلامی ایران نقش محوری و مستقیم در تمام برنامه های منطقه و بین الملل در منطقه دارد و این اقتدار ایران سبب شد تا مانع نفوذ استکبار در منطقه بویژه سوریه شود تا برنامه های شوم خود را عملیاتی کند . 
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران دارای توانمندی های پرشمار در عرصه های گوناگون از جمله سلول های بنیادین ، انرژی هسته ای ، توان موشکی ، صنعت هوا و فضا ، تولید علم و رشد است، گفت : اکنون کشور در کسب مهارت های علمی جایگاه ممتازی در دنیا دارد. 
وزیر اقتصاد گفت: ایران اسلامی امروز در جایگاهی قرار گرفته است که هیچکس حق تسلط بر آزادگی و استقلال ملت ایران نمی دهد. 
وی با طرح این پرسش که آیا امروز بعد از چهل سال انقلاب اسلامی شرایط اقتصادی ، بیکاری ، گرانفروشی و نرخ تورم مناسب است ؟ افزود: به طور یقین همه این مشکلات وجود دارد اما شما بدانید که توطئه های دشمنان همواره پس از انقلاب علیه ایران وجود داشته است . 
وزیر اقتصاد با بیان این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی از مذهب و قومیت علیه نظام اسلامی استفاده شده است ، ادامه داد : هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران صدها میلیارد دلار آسیب اقتصادی بر کشور وارد کرد. 
وی با بیان اینکه هنوز دشمنی های مستکبران پایان نیافته است، گفت: تحریم های سال 91 و تحریم های مالی علیه ایران تا سال 94 سبب شد تا نقل و انتقال ارزی به کشور و صادرات نفت دچار مشکل شویم . 
دژپسند با بیان اینکه سالهای 95 و 96 سال های طلایی صادرات نفت و نقل و انتقال مالی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دنیا بود، افزود: در این سال ها رشد اقتصادی مناسب و تک نرخی شدن نرخ تورم سبب شد تا حقوق و دستمزد کارکنان و کارگران از نرخ تورم پیشی بگیرد و قدرت خرید مردم افزایش یابد . 
وی با تاکید بر اینکه ما باید در این شرایط هر آنچه که داریم اکتفا بکنیم و نباید برای خدمت به مردم کم کار و بی توجهی کنیم، افزود : دولت هم در همین راستا برنامه های زیادی را در دست اجر دارد که از آبان ماه روند کاهشی نرخ تورم به وجود آمده است . 
وزیر اقتصاد اضافه کرد : حضور مردم در صحنه های مختلف در واقع نشانه نظارت آنان بر عملکرد مسئولان است و ما باید همواره نسبت به ماموریت های خود دقت لازم داشته باشیم .