۰ نفر

در مراسم رونمایی از اسناد توسعه‌ای استان تهران؛

نوبخت: از انتقاد به بودجه خرسند هستم/با مقایسه مطلوب بین استان‌ها عدالت برقرار کنیم

۱۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۳۶
کد خبر: 334195
نوبخت: از انتقاد به بودجه خرسند هستم/با مقایسه مطلوب بین استان‌ها عدالت برقرار کنیم

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه بحران فصل مشترک همه استان‌ها است، افزود: واقعیت‌های نامطلوب را انکار نمی‌کنم اما امیدوارم بتوانیم عدالت را در استان‌ها برقرار کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، محمدباقر نوبخت در مراسم رونمایی از اسناد توسعه‌ای استان تهران، گفت: امروزه با همه تفرق و تنوعی که در مبانی نظری در کشورهای مختلف وجود دارد همگی به دنبال توسعه هستند.

وی با تاکید بر اینکه  دستیابی به این توسعه بدون تعمیقی در خصوص ظرفیت‌های کشور امکان ناپذیر است، افزود: هر کشوری قبل از اینکه پا در این راه بگذارد باید به ظرفیت‌های خود توجه کند و این کاری است که سند آمایش استان تهران انجام ‌می‌دهد.

نوبخت ادامه داد: سپس برای استفاده از هرکدام از آن ظرفیت‌ها نیاز به یک سند برنامه داریم که من از استانداری برای تدوین آن قدردانی می‌کنم.

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه عده‌ای معتقدند باید از همه ظرفیت‌های کشور برای توسعه استفاده کنیم و با افزایش درآمد خود به خود مشکلات قشر ضعیف حل می‌شود، گفت:  این شاید تا حدی درست است اما با افزایش درآمد و رشد اقتصادی افراد داراتر، داراتر خواهند شد و آن فاصله بین طبقات فقیر و غنی همچنان حفظ می‌شود.

وی اضافه کرد: من تشکر می‌کنم که علاوه بر دو سند ذکر شده سندی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی تدوین شد زیرا تهران علاوه بر واقعیت‌هایی که می‌بینیم واقعیت‌هایی هم در زیر پوست خود دارد که این سند به آن‌ها می‌پردازد.

نوبخت با تاکید بر اینکه درست است که چنین مسائلی در کشورهای دیگر هم وجود دارد، افزود: ما نباید کشورمان را با الگوی کشورهای دیگر اداره کنیم. انقلاب ما برای این بود که الگوی جدیدی برای اداره امور کشور ارائه بدهد.

وی از توجه ویژه مقام معظم رهبری به موضوع آسیب‌های اجتماعی خبر داد و گفت: حداقل هر ۶ماه در زمانی مشخص، یعنی آبان و اردیبهشت ماه رهبری همه ما مسئولان را دعوت می‌کنند و در دفترشان نفر به نفر از ما در خصوص آسیب‌های اجتماعی سوال می‌کنند.

معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه از  انتقادات به بودجه خرسند است، تاکید کرد: پیش از این کسی نمیدانست بودجه چیست و ۴۰ تبصره تحت عنوان بودجه ارائه می‌شد اما امروز ما ۱۶ جلد تحت عنوان بودجه در آذرماه روی میز رییس مجلس قرار دادیم، شفافیت به همین معنا است.

وی همچنین افزود: علاوه بر داخل، نظارت برون مرزی هم‌ بر عملکرد سازمان برنامه وجود دارد، من گاهی اوقات می‌بینم رسانه‌های خارجی به اعداد و ارقام ریز ما اشاره می‌کنند که این نشانگر شفافیت ما است.

نوبخت در پاسخ به گلایه استاندار در خصوص برخوردار نبودن استان تهران، گفت: نگوییم تهران برخوردار هست یا نه زیرا اگر شما از تهران آمار دارید من از هرمزگان و سیستان و بلوچستان و خراسان آمار دارم. باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم، بحران و اینکه وضعیت ما خراب است، فصل مشترک همه استان‌ها است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: من واقعیت‌های نامطلوب جامعه را انکار نمی‌کنم اما امیدوارم با یک مقایسه مطلوب بین استان‌ها عدالت را برقرار کنیم.