۰ نفر

تدوین بسته حمایت از کارآفرینان

۱۲ بهمن ۱۳۹۷، ۹:۳۶
کد خبر: 333272
تدوین بسته حمایت از کارآفرینان

مدیرکل بهره وری نیروی کار وتوسعه کارآفرینی از تدوین بسته سیاستگذاری حمایت از کارآفرینان خبردادوگفت:این بسته پس ازشفاف شدن سازوکارهای حمایتاز کارآفرینان از طرف وزیر کار به هیأت دولت می رود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، رحیم سرهنگی  با تشریح برنامه های حمایت از کارآفرینان اظهار داشت: در این زمینه بسته پیشنهادی سیاستگذاری در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تدوین شده و در مراحل نهایی قرار دارد.

وی با اشاره به مشوق های پیش بینی شده در این بسته افزود: یکی از حمایت های پیشنهادی برای کارآفرینان مشوق های مالیاتی است که می تواند بخشی از مالیات آنها را پوشش دهد.

مدیرکل بهره وری نیروی کار و توسعه کارآفرینی وزارت کار ادامه داد: همچنین در این بسته حمایتی، موضوع گشایش لاین ویژه مبادلات تجاری کارآفرینان در گمرکات پیش بینی شده است.

سرهنگی، پرداخت هزینه های آموزش کارآفرینان برای شرکت در دوره‌های بین المللی را از دیگر مفاد حمایتی عنوان کرد و گفت: این بسته در حال حاضر تدوین شده است اما باید سازوکارهای اجرایی آن شفاف شود که در این مرحله قرار دارد.

وی افزود: بسته پیشنهادی سیاستگذاری و حمایتی برای کارآفرینان پس از نهایی شدن با امضای وزیر کار برای تصویب به هیأت دولت تقدیم می شود.

مدیرکل بهره وری نیروی کار و توسعه کارآفرینی وزارت کار، همچنین از تاسیس باشگاه کارآفرینان برتر و آغاز فعالیت آن خبرداد و گفت: در این باشگاه ۱۶۰ کارآفرین برتر کشور عضویت دارند که مهمترین هدف آن دورهمی کارآفرینان و اشتراک نظرات و تجربیات موفق بین یکدیگر است و این مهم می‌تواند تاثیر قابل توجهی در ارتقای فعالیت‌های کارآفرینانه داشته باشد.

سرهنگی، اتصال کارآفرینان به شرکت‌های داخلی و بین المللی و فراهم کردن زیرساخت های تعاملات و مبادلات کالایی را از دیگر مزیت های هم افزایی کارآفرینان در قالب باشگاه عنوان کرد و گفت: در این تعاملات کارآفرینان مدل های موفق اقتصادی را می‌توانند به اشتراک بگذارند.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، درباره اینکه امکان عضویت جدید در این باشگاه برای کارآفرینان وجود دارد یا خیر گفت: فعالیت این باشگاه در فاز نخست با عضویت ۱۶۰ نفر آغاز می شود اما امکان عضویت سایر کارآفرینان در آینده فراهم خواهد شد.

وی تاکید کرد: البته کارآفرینانی می توانند در این باشگاه عضو شوند که فعالیت یا محصول آنها بازار داخلی و خارجی داشته باشد یا اینکه مستعد باشند.