۰ نفر

رییس صندوق بازنشستگی خبر داد؛

پرداخت عیدی بازنشستگان با حقوق بهمن‌ماه/ بودجه لازم برای همسان‌سازی حقوق‌ها امروز تعیین می‌شود

۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۰۹
کد خبر: 332641
پرداخت عیدی بازنشستگان با حقوق بهمن‌ماه/ بودجه لازم برای همسان‌سازی حقوق‌ها امروز تعیین می‌شود

مدیرعامل صندوق بازنشستگی از پرداخت عیدی بازنشستگان با حقوق بهمن‌ماه و افزایش ۲۵درصدی سهمیه سفر بازنشستگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، جمشید تقی زاده با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۱۰۰ هزار سهمیه سفر و در سال جاری ۲۰۰ هزار سهمیه داشتیم، گفت: با دستور وزیر این سهمیه ۲۵ درصد افزایش یافته و تعداد آن به ۲۵۰هزارتا رسیده که با کمک هزینه ۷۴۰هزارتومانی برای هر بازنشسته و یک همراه انجام می‌شود.

به گفته او ۷۰ درصد تخفیف برای بازنشستگان در هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی درنظر گرفته شده بود و تا امروز یک میلیون سفر با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان در طول سالهای گذشته انجام شده است.

 مدیرعامل صندوق بازنشستگی از پرداخت عیدی بازنشستگان کشوری همراه با حقوق بهمن ماه خبر داد و درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان خاطرنشان کرد: برای همسان سازی حقوق‌ها در سال آینده به ۱۵هزارمیلیاردتومان نیاز داریم. پیشنهاد دولت دوهزار میلیارد تومان بوده‌است اما پیشنهاد کمیسیون اجتماعی به کمیسیون تلفیق هزارمیلیارد تومان بیشتر از آن دوهزارمیلیاردتومان بوده است که امروز در کمیسیون تلفیق مجلس این موضوع نهایی خواهد شد.

تقی زاده با بیان اینکه باید تمام شرکت‌های مشترک با شستا تفکیک شود تا حاکمیت شرکتی را داشته باشیم، گفت: ۹۰ درصد کار انجام شده و ۱۰ درصد باقی مانده را به‌زودی تکمیل می‌کنیم. درخصوص توانمندسازی مدیریت‌ها نیز برنامه‌هایی در حال انجام است.

وی تاکید کرد: پرداخت وام ضروری تاکنون برای ۱۳۵ هزار نفر عملیاتی شده است و به بقیه بازنشستگان هم تا آخر سال پرداخت می‌شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز ثبت نام ۲۰۰ هزار وام برای سال ۹۸ از اول بهمن‌ماه خبر داد و گفت: ثبت‌نام‌ها تا آخر اسفند ادامه دارد و از اول فروردین اعطای وام ۲۰۰ هزار نفر دیگر را شروع می‌کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه قانون خدمات کشوری حتما از طریق مجلس پیگیری خواهد شد، گفت: امیدواریم که بتوانیم مصوبه آن را برای ۶ماهه سال آینده از مجلس بگیریم.