۰ نفر

نماینده مجلس خبر داد

ورود ۲هزار کانتینر مشروبات الکلی قاچاق به کشور

۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۲۸
کد خبر: 332418
ورود ۲هزار کانتینر مشروبات الکلی قاچاق به کشور

عضو کمیسیون حقوقی مجلس، از ورود محموله ۲۰۰۰ کانتینر مشروبات الکلی از طریق گمرک به کشور خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از برنامه پایش، این نماینده مجلس گفت: در یک پرونده 1128 کانتینر قاچاق ظروف شیشه ای که چندی پیش هم وزیر اطلاعات و هم وزیر وقت اقتصاد ورود این 1128 کانتینر قاچاق از مبادی رسمی گمرک را نفی کردند، حکم صادر شده و علیرغم تکذیب آقایان حکم این پرونده اخیراً در شعبه دوم دادگاه تجدید نظر استان هرمزگان صادر شده است. قاچاق 1128 کانتینر تایید و قاچاقچیان هم محکوم شده‌اند .

وی افزود: در نامه ای که در 25 دی ماه به معاون اول قوه قضائیه نوشتم، نقص این حکم را یادآور شدم. در این حکم علیرغم اینکه قاچاقچیان خود اظهار داشته اند که برخی مدیران و کارمندان گمرک هم در آن پرونده نقش داشته اند اما متاسفانه این مدیران و کارمندان خاطی محاکمه و محکوم نشده اند.این محموله ظروف شیشه بود که کالاهای آلمانی، رومانی و چک را به عنوان کالای چینی احراز کرده اند.

عضو کمسیون حقوقی مجلس گفت: در پرونده دیگری که من در مورد آن نامه ای به رئیس گمرک نوشتم، ماجرا از این قرار است که یک محموله سنگین مشروبات الکلی از بندر شهید رجایی ترخیص می شده و مبدا آن امارات بود،این محموله قرار بود به صورت ترانزیت به ترکمنستان برود و ار مرز سرخص خارج شود. متاسفانه این محموله را نیز به عنوان محموله مواد غذایی احراز کرده اند.

مجری برنامه با اشاره به نامه نمایندگان مبنی بر اینکه این محموله شامل 2 هزار کانتینر بوده در مورد نحوه شناسایی پرسید که دهقان پاسخ داد: اخیرا نیروی انتظامی بخشی از این محموله که به میزان 800 تن مشروبات الکلی را در شرق تهران کشف کرد و متوجه شدند این محموله همان محموله ای است که قرار بوده ترانزیتی از کشور خارج شود ولی در کشور مانده و استفاده شده است.