۰ نفر

ثروتمندان آینده اهل چه کشورهایی هستند؟

۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۲۰
کد خبر: 332383
ثروتمندان آینده اهل چه کشورهایی هستند؟

بر خلاف تصور عمومی، کشورهای در حال توسعه در ۵ سال آینده با سرعت بیشتری از کشورهای توسعه یافته، میلیونر معرفی خواهند کرد.

به گزارش سی ان بی سی، هر چند که کشورهای پیشرفته نظیر ژاپن و آمریکا دارای بیشترین شمار ثروتمندان جهان هستند، اما زمانی که صحبت از این است که در کدام کشورها میلیونرهای بیشتری متولد خواهند شد، نتایج شما را شگفت زده خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، طبق گزارش جدید مؤسسه " ولث ایکس" که با مطالعه ثروت ۵۴۰ هزار نفر از سراسر دنیا با ثروت بین ۱ تا ۳۰ میلیون دلار منتشر شده است، نیجریه با نرخ رشد جمعیتی سالانه ۱۶.۳ درصدی در شمار افراد میلیونر، در صدر قرار دارد و مصر با ۱۲.۵ درصد و بنگلادش با ۱۱.۴ درصد در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

ویتنام، لهستان، چین، کنیا، هند، فیلیپین و اوکراین در رده‌های چهارم تا دهم جای گرفته‌اند. به گفته این گزارش، چین و آمریکا بیشترین شمار میلیونرهای جهان را دارند و ۸.۷ میلیون نفر در آمریکا و ۱.۹ میلیون نفر در چین بین ۱ تا ۳۰ میلیون دلار ثروت دارند.

پیشتر مؤسسه " ولث فاند" اعلام کرده بود، شمار ثروتمندان دارای ثروت بیش از ۳۰ میلیون دلار در جهان طی یک سال اخیر ۱۳ درصد افزایش یافته و به ۲۵۶ هزار نفر رسیده است. از این تعداد حدود ۳۵ هزار نفر زن و مابقی مرد هستند. این افراد هم‌اکنون ثروتی معادل ۳۱.۵ تریلیون دلار در اختیار دارند.