۰ نفر

چند راهکار برای رایج‌ترین مشکلات ماشین لباسشویی

۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۰۲
کد خبر: 331944
چند راهکار برای رایج‌ترین مشکلات ماشین لباسشویی

هزینه بالای خدمات و تعمیرات لوازم خانگی بسیاری از ایرانی‌ها را دست به آچار کرده است. حالا بیشتر مردم ترجیح می‌دهند برای این‌که کمی از بار مالی هزینه‌های اقتصادی خود بکاهند تا جایی که ممکن است تعمیر و نگهداری وسایل برقی‌شان را خودشان انجام دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شهروند، لباسشویی از آن دست وسایلی است که خیلی وقت‌ها دچار مشکل می‌شود و در این گزارش سعی شده تا به چند مورد از مهمترین مشکلاتی که ممکن است برای آن به وجود بیاید، اشاره شود.

ماشین لباسشویی نمی‌چرخد

این مشکل اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که میزان لباس‌هایی که داخل ماشین هستند، خیلی زیاد و کم باشد؛ البته اگر مشکل جدی دیگری وجود نداشته باشد. بیشتر ماشین لباسشویی‌ها یک گزینه «کم بار» هم دارند که بهتر است در این موارد از آن استفاده کنید تا ماشین لباسشویی بهتر کار کرده و فشار زیادی روی مکانیسم چرخش وارد نشود.

اگر ماشین لباسشویی بیش از حد پر شده باشد، آب نمی‌تواند وارد محفظه آن شود و در نتیجه ماشین هم به دلایل ایمنی نمی‌تواند چرخش را شروع کند. در این مواقع ابتدا دکمه «Drain» و سپس استارت را بزنید.

در صورتی که متوجه علت مشکل نشدید، با تعمیرکار مجرب تماس بگیرید.

آب داخل ماشین لباسشویی پر نمی‌شود

به احتمال زیاد مشکل این است که ماشین لباسشویی زیادی پر شده است. دکمه‌ «Drain» را بزنید و دوباره امتحان کنید؛ اگر مشکل برطرف نشد باید با تعمیرکار تماس بگیرید.

درِ ماشین لباسشویی باز نمی‌شود

به احتمال زیاد چرخه شست‎وشوی ماشین هنوز تمام نشده است؛ به همین دلیل ماشین امکان بازکردن در را به دلایل ایمنی نمی‌دهد. اکثر ماشین‌‌های لباسشویی‌ مدرن یک مکانیسم ایمنی داخلی دارند که اگر مشتری‌ها اشتباهی خواستند درِ ماشین را باز کنند، نتوانند این کار را انجام دهند و در نتیجه از آسیب‌رسیدن به آنها جلوگیری می‌شود.

اگر چرخه شست‌وشو تمام شده اما در همچنان باز نمی‌شود، نشان می‌دهد که ماشین یک مشکل اساسی دارد. چک کنید که داخل ماشین هنوز آب هست یا خیر و در صورت وجود آب دکمه«Drain» را بزنید. اگر آب تخلیه شد و در همچنان باز نشد، ماشین را خاموش و دوباره امتحان کنید. اگر باز هم در باز نشد، احتمالا مکانیسم بازشدن در مشکل دارد.

اگر همه‌ کارهایی که این‌جا گفته شد را امتحان کردید اما در ماشین لباسشویی همچنان باز نشد، با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

درام (محفظه داخلی) ماشین لباسشویی کار نمی‌کند

کارنکردن درام ماشین لباسشویی دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد از جمله: خراب‌شدن موتور یا کنترل‌کننده، خراب‌شدن تسمه یا پوسیده‌شدن برس‌ها.

تنها یک تعمیرکار متخصص می‌تواند هر یک از مشکلاتی که در بالا ذکر شده را برطرف کند. مواظب باشید که تعمیرکاران با دلایل نادرست هزینه اضافی به شما تحمیل نکنند.

ماشین سروصدای اضافه دارد

عوامل زیادی می‌تواند علت این مشکل باشد که رایج‌ترین‌ها عبارتند از: ممکن است یک چیز کوچک در درام گیر کرده باشد و هر دفعه که درام می‌چرخد، سروصدا ایجاد می‌کند. قبل از قراردادن لباس‌ها به داخل ماشین، حتما جیب‌های آنها را بگردید و مطمئن شوید چیز کوچکی که ممکن است در درام گیر کند همراه آنها نباشد. البته دکمه یا سگک فلزی لباس‌ها هم می‌تواند علت چنین سروصداهایی باشد.

شاید هم  چیزی داخل پمپ تخلیه گیر کرده باشد؛ توصیه می‌کنیم فیلتر را چک کرده و آن را خارج کنید. فرسوده‌شدن بلبرینگ‌ها هم می‌تواند باعث ایجاد سروصدا از ماشین لباسشویی شود. درام را با دست بچرخانید تا ببینید مشکل از بلبرینگ‌هاست یا خیر. اگر هنگام چرخاندن درام با دست سروصدا هنوز وجود داشت، بنابراین مشکل از بلبرینگ‌هاست.

ماشین می‌لرزد و تکان می‌خورد

ترازنبودن ماشین شایع‌ترین علت تکان‌خوردن و لرزیدن ماشین لباسشویی هنگام کار کردن است. در بعضی از مدل‌های قدیمی که چندین ‌سال از عمر آنها می‌گذرد، باید وزن ماشین و لرزش‌گیر را نیز بررسی کنید. برای رفع این مشکل ابتدا جای لباسشویی را تراز کنید و اگر باز هم مشکل حل نشد، با یک تعمیرکار صحبت کنید.