۰ نفر

معاون وزیر راه خبر داد؛

17هزار میلیارد تومان بودجه برای تکمیل آزادراه شمال

۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۰۵
کد خبر: 331576
17هزار میلیارد تومان بودجه برای تکمیل آزادراه شمال

معاون وزیر راه و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: منطقه یک آزاد راه تهران شمال با حدود 3600 میلیارد تومان 94 درصد پیشرفت دارد و برای تکمیل بقیه مناطق آن به بیش از 17 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز هست.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، خیرالله خادمی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از آزاد راه تهران شمال در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون برای ساخت و تکمیل منطقه 2 آزادراه تهران شمال بیش از 550 میلیارد تومان هزینه شده است و پیشرفت فیزیکی منطقه 2 آزادراه تهران شمال به بیش از 26 درصد رسیده است.

ساخت پروژه منطقه دو آزادراه تهران شمال 27 خرداد 96 با حضور معاون اول رئیس جمهوری شروع شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عملیات اجرایی تکمیل منطقه یک آزادراه تهران-شمال در مراحل پایانی قرار دارد اظهار داشت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی منطقه یک آزادراه تهران شمال به 94 درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت: تاکنون برای تکمیل مناطق یک و دو و چهار آزادراه تهران شمال 3600 میلیارد تومان هزینه شده است که 50 درصد آن توسط بنیاد مستضعفان و 50 درصد آن نیز توسط دولت تامین شده است.

وی یادآور شد: هر چند تاکنون برای تکمیل منطقه 3 این آزادراه اقدامی انجام نشده اما پیش‌بینی ما این است که برای تکمیل این منطقه در 4 یا 5 سال آینده نیازمند 7 هزار میلیارد تومان منابع مالی هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: برآوردهای اولیه حاکی است که برای تکمیل مناطق 2 و 3 آزادراه تهران شمال در مجموع به 10 هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز مندیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه تمام مسیر منطقه یک آزادراه تهران شمال برای نخستین بار به صورت بتنی ساخته شده است گفت: 85 درصد مسیر منطقه یک آزادراه تهران شمال را ابنیه و سازه ها تشکیل می دهند و این یکی از مهمترین ویژگی‌های آزادراه تهران شمال است.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون بنیاد مستضعفان و دولت آورده خود را به صورت مساوی در این پروژه هزینه کرده‌اند و 6 درصد باقیمانده عملیات برای تامین تاسیسات و تجهیزات ان اختصاص دارد که خریداری شده است.