۰ نفر

وزیر ورزش و جوانان خبر داد؛

پرداخت 880هزار فقره وام قرض‌الحسنه ازدواج در کشور

۲ بهمن ۱۳۹۷، ۲۱:۰۴
کد خبر: 331206
پرداخت 880هزار فقره وام قرض‌الحسنه ازدواج در کشور

وزیر ورزش و جوانان گفت: سیستم بانکی کشور از ابتدای سال تاکنون 880 هزار فقره وام قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مسعود سلطانی‌فر عصر امروز در دومین مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد جوانان کشور اظهار داشت: تلاش ویژه‌ای در ارتباط با رفع مشکلات جوانان در وزارت ورزش و جوانان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه مسکن، اشتغال و ازدواج در حیطه اختیارات وزارت ورزش و جوانان نیست، عنوان کرد: سیستم بانکی کشور از ابتدای سال تاکنون 880 هزار فقره وام قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت کرده و با اضافه شدن 105 هزار فقره دیگر تا پایان سال به 15 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

سلطانی‌فر به فعالیت 2 هزار و 260 سازمان مردم نهاد در کشور اشاره داشت و گفت: این سازمان‌ها طی چهار سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

وی ابراز داشت: قانونی شدن و به رسمیت شناختن سمن‌ها 15 سال باقی مانده بود و توانستیم آن را برطرف کرده و مجمع ملی جوانان شکل گیرد.

اشتغال حوزه جوانان با وزارت ورزش و جوانان نیست

معاون وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: نخستین سندیکا و نهاد غیردولتی ملی جوانان امروز در کشور تشکیل شد و یک سال روند قانونی آن زمان برد، دو سال قبل انتخابات مجامع استانی تشکل‌های جوانان برپا شد.

محمدمهدی تندگویان عنوان کرد: امسال با کمک تسهیلات فنی اعتباری صندوق کارآفرینی امید و بانک رسالت، یک هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده که همه آنها قابل رصد است و امیدواریم تا پایان سال به 2 هزار نفر برسانیم.

وی افزود: اشتغال حوزه جوانان با وزارت ورزش و جوانان نیست و این ابتکار و ایده وزارتخانه بود که مجموعه تشکل‌ها را به سمت حوزه اشتغال سوق دادیم، انتظار ما از دولت این است که در برون سپاری کارها با تشکل‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

تندگویان ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد بزرگترین خدمت را در حوزه رفع آسیب‌های اجتماعی به دولت ارائه می‌کنند و امروز با تشکیل مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد بزرگترین دستاورد حوزه جوانان کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در استان کرمان رقم خورده است.

وی به برگزاری انتخابات مجمع ملی جوانان کشور اشاره داشت و ابراز کرد: جوانان سمبل برگزاری اخلاق در انتخابات هستند، 31 کاندیدا از سراسر کشور داشتیم که در جریان معرفی خود تنها کار و دستاوردهای خود را بیان کردند و با خوشحالی و دلگرمی و رفاقت وارد انتخابات کاملا قانونی شدند.

در حوزه زنان گفت‌وگوی بین نسلی را دنبال می‌کنیم

معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اظهار داشت: وقتی صحبت از جوانان می‌کنیم، صحبت از خلاقیت، جسارت، حق‌طلبی و آزادگی است.

وی ادامه داد: در حوزه زنان گفت‌وگوی بین نسلی را دنبال می‌کنیم و گفت‌وگوی ملی خانواده را در نظر داریم، امروز خانواده که مهمترین نهاد انسانی است، دچار آسیب‌های مختلفی است که از مهمترین آنها اقتصادی، اشتغال و اعتیاد است.

ابتکار عنوان کرد: آسیبی که همه خانواده‌ها درگیر هستند، مهارت‌های ارتباطی است، مشکل اختلال ارتباطی نهاد خانواده را در دنیا آسیب می‌زند.

وی افزود: نسل جوان ما می‌گویند، دیده و شنیده نمی‌شوند، ما تلاشمان این است که گفت‌وگوی بین نسلی را با مهارت‌های ارتباطی صحیح برطرف کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: سیاست‌گذاری، جلب مشارکت بسیج اجتماعی و تحمل نقل و دیده‌بانی جوانان و تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد به عنوان رویدکردهای دولت قرار دارند.