۰ نفر

افتتاح کارخانه فولادسازی بردسیر با حضور جهانگیری

۲ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۵۸
کد خبر: 331046
افتتاح کارخانه فولادسازی بردسیر با حضور جهانگیری

با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت، برخی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، استاندار کرمان و مسئولین استانی و محلی؛ واحد فولاد سازی بردسیر با ظرفیت یک میلیون تن افتتاح شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، پروژه ملی فولادسازی بردسیر کرمان با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری رسید.    

 این مجتمع فولادی که به همت متخصصان و مهندسان تام ایران خودرو طراحی، تامین، تجهیز، راه اندازی و بهره برداری شده، ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن شمش فولادی را دارد.

این واحد صنعتی، از کارخانه های شرکت تولید فولاد سیرجان ایرانیان (وابسته با هلدینگ میدکو) است که راه اندازی آن نقش مهمی در توسعه منطقه و ایجاد اشتغال مستقیم برای دست کم 600 نفر و اشتغال غیرمستقیم برای 6500 نفر دارد.

کارخانه فولادسازی بردسیر کرمان نخستین واحد صنعتی فولادی است که برای اولین بار طراحی آن به صورت سه بعدی انجام شده و مجموعه کاملی از جرثقیل های صنعت فولاد را در اختیار دارد  که دارای استاندارد گرید7 اروپا است. در ساخت پروژه از اتوماسیون و کنترل سطح دو نیز استفاده شده است.

از دیگر ویژگی های این پروژه می توان به پلنت FTP برای کاهش آلاینده های زیست محیطی، تامین تجهیزات با آخرین تکنولوژی از برندهای مطرح دنیا، راه اندازی پست 400 کیلوولت در ارتفاع دوهزار متر از سطح دریا، نصب و راه اندازی کوره قوس الکتریکی 140 تنی بدون حضور سوپروایزر خارجی و با دانش بومی و اجرای سازه سالن ذوب با وزن 20 درصد کم تر از نمونه های مشابه اشاره کرد.

شرکت تام به عنوان یکی از پنج شرکت زنجیره ارزش ایران خودرو، علاوه بر صنعت خودرو، توانسته در کسب و کارهای غیرخودرویی خود از جمله در زمینه صنایع فولادسازی به موفقیت های بزرگی دست یابد.

با اجرای پروژه فولاد بردسیر کرمان، شرکت تام ایران خودرو به جرگه شرکت های سازنده کارخانه های فولادسازی پیوسته است. این شرکت توانست با تکیه بر توان تیم کارشناس داخلی و با رعایت استانداردها در تمامی مراحل مهندسی، تامین، راه اندازی، بهره برداری و اجرا، این پروژه را بدون خطا و حادثه و با کیفیت مطلوب محصول به پایان برساند.

این موفقیت در شرایط فعلی تحریم و محدودیت های بین المللی رکوردی مهم در صنعت کشور به حساب می آید.

گفتنی است، در آیین افتتاح این پروژه ملی، استاندار و نمایندگان کرمان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مقامات استانی و محلی نیز حضور داشتند.