۰ نفر

تسهیلات جدید اشتغالزایی به‌زودی ابلاغ می‌شود

۲۹ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۰۴
کد خبر: 330302
تسهیلات جدید اشتغالزایی به‌زودی ابلاغ می‌شود

طبق اعلام معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور تاکنون ۶۰هزار میلیارد ریال وام اشتغال روستایی پرداخت شده است و با تصویب ۱۲۰هزار میلیارد ریال دیگر شاهد توسعه چشمگیر این مناطق خواهیم بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، برنامه اشتغال روستایی و عشایری از سال گذشته با اختصاص 1.5 میلیارد دلار‌ به‌صورت ریالی از محل منابع صندوق توسعه ملی در دستور کار قرار گرفت و اولین مرحله تخصیص منابع این صندوق برای توسعه اشتغال در مناطق روستایی و عشایری بهمن ماه سال گذشته به چهار مؤسسه عامل بانک کشاورزی، صندوق کارآفرینی امید، بانک توسعه تعاون و پست بانک انجام شد.

عیسی منصوری، معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تا کنون 3هزار میلیارد تومان از این رقم به بانک‌ها ابلاغ شده، افزود: معادل همین میزان هم از سوی بانک‌ها گذاشته شده و در مجموع 6هزار میلیارد تومان از این منابع در اختیار بانک‌ها برای پرداخت است.

وی گفت: تاکنون نیز در مجموع حدود 18هزار میلیارد تومان طرح توسط دستگاه‌های اجرایی به بانک‌ها معرفی شده که در این راستا بانک‌های عامل علی‌رغم در اختیار داشتن 6هزار میلیارد تومان تا الآن 7هزار و 500 میلیارد تومان طرح را مصوب کرده‌اند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: تاکنون قرارداد 5هزار و 800 میلیارد تومان از این طرح‌ها بین متقاضی و بانک منعقد شده و 5هزار و 400میلیارد تومان تسهیلات نیز پرداخت شده است.

وی با اشاره به ابلاغ دو مرحله دیگر از این تسهیلات که هر مرحله 15 درصد از منابع مربوطه است، گفت: متأسفانه با وجود گذشت بیش از یک ماه از ابلاغ مرحله سوم و یک هفته از مرحله چهارم هنوز به بانک‌ها رقمی پرداخت نشده است.

* تصویب 120هزارمیلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی به‌زودی

محمد امید، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: برای توسعه اشتغال‌ روستایی در مراحل اولیه پرداخت تسهیلات کم‌بهره 60هزار میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

 وی درباره تسهیلات اشتغال روستایی نیز گفت: دولت تلاش می‌کند با پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی فرصت‌های اشتغال‌زایی مناسبی برای روستاییان فراهم کند. در مرحله اول و دوم یک‌سوم تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی به‌صورت 100 درصد جذب شده و پرداخت مرحله سوم و چهارم این تسهیلات از هفته آینده آغاز می‌شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به اینکه متقاضیان از هفته آینده می‌توانند برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی به بانک‌های عامل مراجعه کنند بیان کرد: براساس برنامه ششم یک‌میلیون و 914 هزار شغل در روستاها باید ایجاد شود، اشتغالزایی در مناطق روستایی یکی از اولویت‌های برنامه‌های دولت است که در این راستا و براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و موافقت مقام معظم رهبری سال گذشته یک و نیم میلیارد دلار معادل 5هزار میلیارد تومان به‌صورت وام‌های کم‌بهره به مناطق روستایی و عشایری اختصاص یافت.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور افزود: ایجاد اشتغال پایدار یکی از اهداف ویژه دولت دوازدهم در مناطق روستایی و محروم بوده و با جدیت از سوی رهبری، دولت و مجلس درحال پیگیری است.

وی گفت: اشتغال در این مناطق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و از همین رو نیز تسهیلات بی‌سابقه‌ای به این بخش تخصیص یافته که تاکنون 60هزار میلیارد بوده و با تصویب 120هزار میلیارد ریال دیگر شاهد توسعه چشمگیر این مناطق خواهیم بود.