۰ نفر

استاندار تهران:

وظیفه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی؛ در حاشیه

۲۳ دی ۱۳۹۷، ۱۹:۰۸
کد خبر: 328944
وظیفه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی؛ در حاشیه

استاندار تهران گفت: مگر می شود استعلامات برای تایید پرداخت وام به متقاضیان وام اشتغال پاسخ داده باشد اما بانک عامل پرداختی انجام ندهد مگر آنکه پول جای دیگری هزینه شده باشد و نخواهد سهم خود را در این بخش پرداخت کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه کارگروه اشتغال استانداری تهران با اشاره به مشکلات مطرح شده در جلسه در خصوص عدم همکاری برخی بانک های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در استان تهران گفت: مشکل اساسی که در موضوع پرداخت وام اشتغالزایی از سوی بانک ها در استان تهران با آن رو به رو هستیم این است که بانک ها علاوه بر وظایف قانونی و تعهداتی که از دولت به عهده دارند ، اقداماتی را به شکل مستقیم انجام می دهند.

وی افزود: در حقیقت وظیفه قانونی و اصلی بانک ها در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در حاشیه قرار گرفته و پرداخت های مستقیم جایگزین شده است.

استاندار تهران ادامه داد: مگر می شود استعلامات برای تایید پرداخت وام به متقاضیان وام اشتغال پاسخ داده باشد؛ اما بانک عامل پرداختی انجام ندهد مگر آنکه پول جای دیگری هزینه شده باشد و نخواهد سهم خود را در این بخش پرداخت کند.

بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری تهران، محسنی بندپی با بیان اینکه استان تهران به عنوان پایتخت نباید در رتبه بندی پرداخت تسهیلات استغالزایی رتبه آخر داشته باشد، تاکید کرد: پیشنهاد می‌شود نشستی با حضور مدیران عامل بانک ها و مسئولان استانداری در این بخش برگزار شود.