۰ نفر

محمدرضا باهنر مطرح کرد؛

زور «یارانه» بر «رقابت» می چربد!

۲۳ دی ۱۳۹۷، ۱۶:۲۴
کد خبر: 328909
زور «یارانه» بر «رقابت» می چربد!

محمدرضا باهنر، نماینده ادوار مجلس برای ایجاد فضای مناسب در جهت واقعی شدن قیمت‌ها در اقتصاد گفت: دادن یارانه به مردم، باید به صورت شفاف و با راهکاری درست انجام شود نه آنکه با دستوری کردن نرخ ارز و کالاها سعی در حمایت از مردم داشت؛ هرچند که فراهم آوردن شرایطی برای ایجاد رقابت از اعطای یارانه تاثیرگذاری بیشتری در اقتصاد دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ محمدرضا باهنر با حدود هفت دوره نمایندگی مردم در مجلس، برای ایجاد فضای مناسب در جهت واقعی شدن قیمت‌ها در اقتصاد گفت: به این منظور، دادن یارانه به مردم، باید به صورت شفاف و با راهکاری درست انجام شود نه آنکه با دستوری کردن نرخ ارز و کالاها سعی در حمایت از مردم داشت؛ هرچند که فراهم آوردن شرایطی برای ایجاد رقابت از اعطای یارانه تاثیرگذاری بیشتری در اقتصاد دارد.

او تاکید کرد: رشد عرضه کالاهای اساسی و مواد اولیه در بورس کالا، یکی از عواملی است که اقتصاد را به اصلاح امور، رشد رقابت و شفافیت میکشاند. این بازار بستری شفاف برای ایجاد رقابت است که استفاده درست از آن به طور قطع گامی موثر برای شفاف سازی اقتصادی و بالابردن رقابت در اقتصاد است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درادامه یه سه پارامتر مهم در «رقابت» اشاره کرد و افزود: قیمت، کیفیت و سرعت سه نکته مورد توجه در خصوص رقابت هستند. هر تولیدکننده ای که بتواند یک کالای بهتر، ارزان تر و سریعتر را تولید کرد باید حق سود بیشتر و گرفتن بخشی از بازار را داشته باشد؛ البته به هیچ عنوان نباید انحصار در بازار وجود داشته باشد بلکه می توان با فراهم کردن صحنه رقابت میان بنگاه ها، به بسیاری از مشکلات اقتصادی پایان داد.