۰ نفر

تشکیل کارگروه واگذاری موج‌شکن‌های چندمنظوره مردمی

۲۳ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۴۴
کد خبر: 328838
تشکیل کارگروه واگذاری موج‌شکن‌های چندمنظوره مردمی

سازمان بنادر و دریانوردی پس از تشکیل کارگروه واگذاری موج‌شکن‌های چند منظوره مردمی، ۳۵ موج‌شکن را واگذار کرد که ۳۰ مورد به سازمان شیلات بوده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، براساس ماده ۵۱ بند «ب» قانون برنامه ششم توسعه، به سازمان بنادر و دریانوردی اجازه داده می‌شود با حفظ وظایف حاکمیتی از طریق ارائه حمایت و مشوق‌های لازم نسبت به واگذاری حق بهره‌برداری و مدیریت بنادر کوچک و محلی، اعطای مجوز احداث بنادر کوچک جدید و اشخاص حقوقی حرفه‌ای و معتبر غیردولتی با رعایت قوانین و مقررات داخلی و بین‌المللی و اصول رقابتی، اقدام کند.

براساس اطلاعات سازمان برنامه بودجه، سازمان بنادر و دریانوردی برای تحقق سند بالادستی مذکور، ۶ فعالیت را اجرا کرده است.

در این‌باره می‌توان به تشکیل کارگروه واگذاری موج‌شکن‌های چند منظوره مردمی آماده شده (۴۹ مورد) با محوریت سازمان برنامه و بودجه کشور، اشاره کرد.

واگذاری ۳۰ مورد از موج‌شکن‌ها به سازمان شیلات، ۳ مورد به نیروی دریایی سپاه و ۲ مورد به نیروی دریایی ارتش از دیگر فعالیت‌های سازمان بنادر و دریانوردی برای تحقق این سند بالادستی است.

«‌انجام مطالعات اولیه طرح ساماندهی بنادر کوچک»، «راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت و نظارت بر سواحل کشور» و «برگزاری ۳۴ جلسه کمیته صدور مجوز سازه‌های دریایی» از دیگر فعالیت‌های سازمان بنادر و دریانوردی برای تحقق این سند بالادستی است.

همچنین «صدور و تمدید ۱۲۹ فقره مجوز موافقیت اولیه ساخت و بهره‌برداری از سازه‌های دریایی»، از اهم اقدامات سازمان بنادر برای تحقق سند بالادستی مذکور است.