۰ نفر

با تکمیل ۱۵هزار کیلومتر جاده تا پایان دولت

راه برای روستاییان باز می‌شود

۲۰ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۳۸
کد خبر: 328208
راه برای روستاییان باز می‌شود

براساس لایحه بودجه ارائه شده از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی، توسعه و تکمیل راه‌های روستایی و روکش آسفالت راه‌هایی روستایی تا پایان سال ۱۳۹۹ با اعتباری معادل ۴۰۰۰ میلیارد تومان به انجام خواهد رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، در طرح توسعه و تکمیل راه‌های روستایی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ که توسط وزارت راه و شهرسازی مدنظر قرار می‌گیرد توسعه و تکمیل راه‌های روستایی به میزان ۱۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر و روکش آسفالت راه‌های روستایی به میزان ۱۰۳ هزار کیلومتر در دستور کار قرار دارد. پروژه‌ای که از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و اتمام آن در سال ۱۳۹۹ پیش‌بینی شده است و در این رابطه تغییری نسبت به قانون بودجه سال جاری پیش نیامده است.

براساس عملکرد دوران پنجم توسعه و قبل از آن رقمی معادل ۲۲۲۹ میلیارد و ۱۷۲ میلیون تومان در این طرح هزینه شده است و در سال ۱۳۹۶ اعتباری معادل ۲۴۲ میلیارد تومان به این دو پروژه تخصیص یافته است.

براساس ابلاغیه سال جاری، قرار بر این است که ۱۳۲ میلیارد تومان به منظور ادامه این پروژه اختصاص یابد و برای سال ۱۳۹۸ نیز رقمی معادل ۱۳۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

به منظور توسعه و تکمیل راه‌های روستایی طی سال‌های آتی و تا پایان سال ۱۳۹۹ اعتباری معادل یک هزار و ۲۶۶ میلیارد و ۸۱۸ میلیون تومان پیش‌بینی شده است و جمع اعتبار کل این پروژه رقمی معادل ۴۰۰۰ میلیارد تومان است.

یکی از مهمترین نیازهای روستا نشینان بحث حمل و نقل و ارتباط با مناطق شهری است. وجود راه‌ها و جاده‌های امن و مناسب یکی از مهمترین زیرساخت‌های توسعه در یک منطقه به حساب می‌آید و این امر در مناطق روستایی بسیار ضرورت دارد چرا که راه‌های روستایی حلقه اتصال روستاییان با شهرها برای عرضه محصولات دامی و کشاورزی است و به وضوح روشن است که عدم وجود زیرساخت‌های ارتباطی نقشی اثرگذار در توسعه نیافتن مناطق روستایی دارد و بالعکس توسعه و بهبود راه‌های ارتباطی در روستاها به شکوفایی و رشد هر چه بیشتر این مناطق منجر می‌شود.