۰ نفر

معاون وزیر کار:

امکان پذیرش طرح جدید اشتغالی در سامانه کارا وجود ندارد

۱۹ دی ۱۳۹۷، ۶:۴۰
کد خبر: 327830
امکان پذیرش طرح جدید اشتغالی در سامانه کارا وجود ندارد

معاون وزیر کار درباره ثبت طرح جدید اشتغالی در سامانه کارا گفت: در شرایط فعلی ظرفیت پذیرش طرح های جدید وجود ندارد اما در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم مجوز برداشت رقمی از این حساب برای حوزه اشتغال را به صورت سالانه اخذ کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، درحالی تا چندی پیش مسئولان وزارت کار به‌دنبال پرداخت مرحله دوم تسهیلات اشتغال روستایی بودند که معاون اشتغال وزارت کار چند روز گذشته خبر از واریز مرحله سوم تسهیلات اشتغال روستایی داد. اما با وجود رسیدن تسهیلات سامانه کارا همچنان بسته است.

عیسی منصوری،معاون اشتغال وزارت کار چند روز گذشته خبر از پرداخت سوم قسط اشتغال روستایی داد و گفت: پرداخت سوم قسط اشتغال روستایی از طریق سازمان برنامه‌وبودجه مدت زیادی است که ابلاغ شده است و منتظر واریز به حساب بانک‌ها هستیم. همچنین مرحله چهارم روز سه‌شنبه هفته گذشته از طریق صندوق توسعه ملی و بانک ملی توافق شد و در اختیار استان قرار خواهد گرفت.

 اما با وجود اینکه مرحله سوم تسهیلات اشتغال زایی هم تا چند روز آینده واریز می شود سامانه کارا همچنان متوقف و امکان ثبت نام برای متقاضیان وجود ندارد. این سوال برای متقاضیان وجود دارد، مگر نه این است که دلیل توقف این سامانه نبود منابع لازم برای طرح ها بود، اکنون که منابع برای ایجاد اشتغال رسیده است چرا سامانه کارا متوقف است.

اما عیسی منصوری ، معاون اشتغال وزیر  کار در آخرین اظهارات خود گفته است: علت بسته شدن سامانه کارا هم به دلیل آن است که در شرایط فعلی ظرفیت پذیرش طرح های جدید وجود ندارد اما در عین حال در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم مجوز برداشت رقمی از این حساب برای حوزه اشتغال را به صورت سالانه اخذ کنیم . در بحث متمم برای طرح های در دست اجرا بانک ها محور عمل خواهند بود و این افزایش هزینه ها در اجرای طرح ها را مشخص و در صورت نیاز در قالب متمم اقدام می شود.

منصوری افزود: همچنین طرح‌هایی که به بانک‌ها ارسال شده و هنوز مصوب نشده مشمول پالایش دوباره می‌شوند.انحراف هشت درصد اولیه که در بررسی مجدد به یک درصد رسیده بسیار مطلوب است و نشان می‌دهد سرعت فدای دقت نشده و کار با حساسیت و دقت بالا پیش رفته است.