۰ نفر

خرید هتل‌های چندستاره در دبی و لندن با پول مردم!

۱۸ دی ۱۳۹۷، ۲۰:۱۳
کد خبر: 327771
خرید هتل‌های چندستاره در دبی و لندن  با پول مردم!

نماینده دادستان در اولین جلسه رسیدگی به اتهامات پرونده شرکت دومان توکان به ریاست ابوالقاسم صلواتی از فعالیت و تخلفات این شرکت در زمینه های مختلف تجاری، صنعتی و گردشگری همچون خرید هتل های چندستاره در دبی، لندن و سنگاپور خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در ابتدای این جلسه که امروز سه شنبه در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم مفسدان و اخلالگران اقتصادی برگزار شد، قاضی صلواتی گفت: این پرونده دارای ۶۰ جلد و ۱۸۶ شاکی است و ۵ متهم دارد که متهم پنجم به نام ندا مختارزاده فرزند رئوف به عنوان مشاور ارشد جذب سرمایه شرکت دومان بوده و ۲ میلیارد تومان پورسانت دریافت کرده و از کشور گریخته است.

 معرفی متهمان پرونده
صفریان نماینده دادستان در این جلسه رسیدگی گفت: متهم ردیف اول این پرونده «دومان سهند» فرزند اصغر به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری شبکه ای می باشد.
وی افزود: رشید جباری فرزند محمد، مهدی ذکایی فرزند یحیی و احسان حدیدساز فرزند محمدعلی به مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری شبکه ای متهم هستند و ندا مختارزاده به اتهام معاونت در کلاهبرداری شبکه‌ای و معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی است که فعلا متواری است.

 فعالیت در صنعت شکلات سازی تا نفت و دارو
نماینده دادستان با اشاره به مستندات در کیفرخواست گفت: در تصاویری از صفحه سایت آمده که از هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان در حوزه صنعتی بیش از یک چهارم سرمایه گذاری در حوزه صنعت غذا و آشامیدنی و صنعت شکلات سازی، دارو، نفت، پوشاک و اپلیکیشن های موبایلی بوده است.
صفریان افزود: فیلم مرحمت به کارگردانی محمد رسولی که به روزهای پایانی خود می‌رسد، محصول واحد سرمایه گذاری شرکت دومان است.
وی گفت: با توجه به پرسود بودن تجارت خودرو این شرکت از ابتدا وارد این حوزه شد و همچنین قراردادهایی با رویان جت بست تا گردشگران را با جت اختصاصی به مناطق گردشگری اعزام کند.

تبلیغات جذب سرمایه با وعده اقامت دومینیکا
وی افزود: این شرکت از طریق پیامک اعلام کرده است که سودهای بی‌نظیر تا هفت درصد ماهیانه یا سود ویژه ماه رمضان تا ۱۵ درصد و اخذ اقامت دومینیکا توسط این شرکت برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شده است.
صفریان اظهار داشت: همچنین این شرکت از طریق تبلیغات اینترنتی اعلام کرده که با خرید سهام چند آژانس هواپیمایی توانسته تور جزایر رویایی را کسب کند و از این طریق سودهای سرشاری را به دست آورده است.
نماینده دادستان افزود: شرکت دومان سهام چندین هتل در کشورهای مختلف مانند دبی، لندن، کیش و سنگاپور را خریداری کرده است.
وی اضافه کرد: شرکت سرمایه پیشرو دومان با تاسیس رستوران هایی در کشورهای امارات، سنگاپور، عمان و انگلیس و همچنین در کیش توانسته توانایی خود را به رخ بکشد و سفر به جزایر فیجی با کشتی های ویژه را از برنامه‌های خود اعلام کرده است.
صفریان افزود: متهمان پس از اخذ توضیح در دادسرا درباره فعالیت‌های خود گفته‌اند که هدف اصلی این شرکت توسعه سرمایه‌گذاری در کشور و جذب سرمایه های داخلی و خارجی و هدایت آن به بازارهای مختلف است و با توجه به اینکه قانونی در زمینه توسعه سرمایه گذاری نداریم، این شرکت با مشاوره کارشناسان حقوقی نسبت به تاسیس شرکت اقدام کرده اند.

 فعالیت بدون مجوز بانک مرکزی
صفریان اظهار داشت: طبق گزارش پلیس امنیت و عمومی ناجا و نامه بانک مرکزی شرکت سرمایه گذاری پیشرو دومان توکان با ارسال پیامک هایی در حجم وسیع با مضمون پرداخت سودهای بی نظیر و بکارگیری آنها در زمینه های مختلف تجاری فعالیت می کرده است.
وی افزود: این شرکت بدون اخذ مجوز از بانک مرکزی و سازمان بورس فعالیت داشته است. این شرکت از ۱۱ سال پیش آغاز به کار و در سه سال اخیر نسبت به جذب سرمایه‌های مردمی اقدام کرده و اعلام داشته است که زیرنظر سازمان بورس در حال فعالیت است.

 تبلیغات در سایت شرکت برای سرمایه گذاری
نماینده دادستان اضافه کرد: در سایت شرکت دومان توکان اعلام شده است که این شرکت اجازه دریافت پول و سرمایه گذاری در زمینه های گردشگری به ویژه برای گردشگران خارجی را دارا است و در سایت قید شده که این شرکت در زمینه انتقال خطوط نفت و گاز نیز مجوز دارد.
وی افزود: از مهمترین فعالیت‌های این شرکت می‌توان به خرید و فروش سهام در بازار بورس و فرابورس اشاره کرد و به طور متوسط به دلیل پرداخت چند برابری سود توانسته است سرمایه‌گذاران بسیاری را جذب کند و در مدت کوتاهی پروژه‌های ملی را نیز به دست بگیرد و این شرکت اعلام کرده به زودی شاهد بازگشایی صرافی دومان خواهیم بود.

 شکایت بورس از شرکت دومان
وی اظهار داشت: سازمان بورس در مجتمع امور اقتصادی از این شرکت شکایت و اعلام کرده که هیچ مجوزی به این شرکت نداده است.
صفریان افزود: این شرکت دارای چهار رستوران و دو هتل به صورت اجاره ای و همچنین روزنامه آسمان آبی بوده و مغازه صرافی نیز اجاره کرده است.