۰ نفر

تجمع کارگران خطوط فنی راه‌آهن درود

۱۸ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۵۹
کد خبر: 327643
تجمع کارگران خطوط فنی راه‌آهن درود

روز گذشته شماری از کارگران تعمیرات خطوط راه‌آهن درود در اعتراض به محقق نشدن مطالبات صنفی خود، دست از کار کشیدند و در مقابل ساختمان استانداری لرستان تجمع کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، روز گذشته (دوشنبه ۱۷ دی ماه) شماری از کارگران تعمیرات خطوط راه‌آهن درود واقع در استان لرستان، در اعتراض به محقق نشدن مطالبات صنفی خود دست از کار کشیده و در مقابل ساختمان استانداری تجمع کردند.

این کارگران دلیل به تعویق افتادن مطالبات مزدی خود را تامین نشدن منابع مالی از سوی کارفرما عنوان می‌کنند.

طبق اظهارات کارگران معترض، یکی دیگر از مشکلات صنفی آنها نداشتن امنیت شغلی به سبب انعقاد قراردادهای کوتاه‌مدت یک‌ماهه است که باعث نگرانی بیشتر آنها شده است.

این کارگران با ابراز نگرانی از وضعیت بوجود آمده برای مجموعه افراد شاغل در نواحی ریلی کشور تصریح کردند: شرکت پیمانکاری در نواحی ریلی کشور چندین هزار کارگر دارد که هرچند وقت یک‌بار شماری از این کارگران برای مطالبات مزدی و بیمه‌ای خود دست به اعتراض صنفی می‌زنند.

در این خصوص سیامک کیانی (مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در استان لرستان) گفته است: از مجموع مطالبات آنها، دو ماه حقوق به کارگران پرداخت شده و حق‌ و حقوق چندین ماهه ندارند.

وی ادامه داد: اگر کسی در راه‌آهن مشغول کار باشد قطعا قرارداد داشته و تحت پوشش بیمه نیز هست، چنانچه مواردی وجود داشته باشد جای تاسف دارد.

کیانی بیان کرد: انتظار بر این نیست کسی کار کند و بیمه‌ای نداشته باشند مگر اینکه با او تسویه شده باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه برخی از این کارگران برحسب شرایط کاری ممکن است امروز باشند و چند ماه دیگر نباشند، بیان کرد: مجموعه استانداری استان در جریان راه‌آهن هستند، مشکلاتی وجود داشت و چنانچه شرایط اعتباری این پروژه حل شود شرایط کاری بهتری به وجود خواهد آمد.

این مسئول افزود: قول می‌دهم مشکلات این کارگران را پیگیری و آنها را رفع کنم.

کیانی با بیان اینکه با تعداد زیادی از کارگران با توجه به شرایط پروژه تسویه انجام شد، عنوان کرد: این کارگران معوقات خاصی ندارند و تنها پروژه‌ای است که به همان نسبتی که کار کردند حقوق پرداخت شده است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر به علت شرایط مالی کار افت پیدا کرده است، نسبت به سال‌های گذشته که کار طوری بود که بیش از ۱۰۰۰ نفر در کارگاه کار می‌کردند، الان اگر این تعداد افراد بخواهند کار کنند کارکردی ندارند.

کیانی با بیان اینکه مشکل بزرگی در بحث این پروژه ملی داریم که آن‌هم مساله تملک است، افزود: بحث پرداختی پیمانکاران با اوراق مشارکت و اسناد خزانه است، امسال مجوز پرداخت اوراق بخش‌های ارزی را به ما دادند ولی هنوز این مهم در بین مردم جانیفتاده و استقبال نمی‌شود.

وی یادآور شد: امیدواریم با پیگیری‌های مسئولان استان شرایط کاری به گونه‌ای پیش رود که به همان تعداد اشتغالی که قبلا وجود داشت، برگردیم.