۰ نفر

خطیب جمعه تهران:

خاورمیانه با مقاومت ایران به گورستان آرزوهای آمریکا تبدیل شد/ امسال «بهمن» متفاوتی داریم

۱۴ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۰۴
کد خبر: 326709
خاورمیانه با مقاومت ایران به گورستان آرزوهای آمریکا تبدیل شد/ امسال «بهمن» متفاوتی داریم

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به خروج نیروهای آمریکایی از منطقه، گفت: منطقه غرب آسیا به دلیل مقاومت ملت ایران به گورستان آرزوهای این کشور تبدیل شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج علی اکبری در خطبه دوم نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران مصلای تهران، خروج ذلیلانه نیروهای آمریکایی از منطقه را مسئله پر اهمیتی دانست و افزود: البته ما مراقب سایر توطئه های آنها هستیم.

وی با اشاره به سفر شبانه و پنهانی رییس جمهوری آمریکا به عراق یادآور شد: ملت و دولت عراق این افراد را تحویل نگرفت و باعث شد با خفت و خواری این کشور را ترک کند.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: نیروهای آمریکایی جز نکبت و بدبختی چیزی با خود ندارند؛ در هر مکانی که حضور پیدا کردند با خود برای مردم آن سرزمین بیچارگی و بدبختی بردند.

حاج علی اکبری در ابتدای این خطبه با تقدیر از اعتماد رهبر معظم انقلاب اسلامی برای انتصاب وی به سمت در امامت جمعه تهران، گفت: به عنوان یک وظیفه الهی، قرآنی، ایمانی و انقلابی در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی موظفیم از نماز جمعه بعنوان دستاورد عظیم نهضت الهی مانند جانمان مراقبت کنیم.

وی با بیان این که نیاز ما به یک نماز جمعه باشکوه، با صلابت، صمیمی، شیرین و رحمانی بیشتر از همیشه است، به حذف میله ها میان مردم و مسئولین در مصلای تهران اشاره و یادآور شد: به نظر می رسید برخی از وجود میله های زیاد در محوطه نماز جمعه خوشنود نیستند، از ستاد برگزاری نماز جمعه خواهش کردم و دوستان حفاظت هم محبت کردند دو ردیف این موانع برداشته شد، بخشی باقیمانده مورد نیاز است که آن هم اصلاح دقیق تری خواهد شد.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: در نماز جمعه مردم علاقه‌مندند محیط دوستانه باشد و مسئولین هم همین احساس را دارند؛ هر چه که این ارتباط ها مخصوصا در محیط نماز -که فضای معنوی خاصی خود را دارد – صمیمی و نزدیک تر باشد دلنشین تر است، برای همه ما بهتر است

حاج علی اکبری تاکید کرد: امیدوارم هم فاصله های ظاهری و هم فاصله های واقعی بین جامعه مومنین، مردم و مسئولین برداشته شود و یکپارچه شیرین و صمیمی در کنار هم باشیم و راه نهضت الهی و اسلامی خود را پرشورتر از همیشه و با قوت و نشاط بیشتر ادامه دهیم.

وی با اشاره به نزدیکی ایام سالگرد انقلاب در ماه بهمن خطاب به اصحاب فرهنگ و قلم و مسئولین فرهنگی خاطرنشان کرد: امسال با توجه به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید بهمن متفاوتی داشته باشیم.

خطیب نماز جمعه تهران بهمن ماه را روزهای خدایی دانست و گفت: این روزها نشانه های ویژه حیات طیبه در یک جامعه مومن هستند که باید قدر آن را دانست

حاج علی اکبری اضافه کرد: آن روزی که خبر آزادی یک ملت بزرگ منتشر شده و فرمان الهی در یک جامعه مستقر می شود و مردمان شهد شیرین عمل به رسالت الهی را می چشند و فرمان خداوند، بزرگ داشته شده و طاغوت ذلیل و خوار می شود، روز خداست.

وی تاکید کرد: در تاریخ ملت ایران هیچ ماهی مانند ماه بهمن و هیچ روزی مانند ۲۲ بهمن و هیچ دهه ای مانند دهه مبارک فجر نیست؛ طی این چهل سال ملت ایران با حضور حماسی و پرشور و با شکوه خود مخصوصاً در ۲۲ بهمن و در ایام دهه مبارک فجر باطل السحر فتنه و را از بین برنده توطئه ها را همراه خود داشتند.

خطیب نماز جمعه تهران یادآور شد: دشمنان ما همیشه از حضور ملت ایران به خشم آمدند و برای آنها دیدن وفا، صفا، مقاومت و حضور یک ملت قابل تصور نبوده و سخت و دشوار است.

حاج علی اکبری با اشاره به این که ماه بهمن امسال متفاوت از همه بهمن های گذشته است، گفت: این تفاوت به دلیل چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است و ملت عزیز ما بر محور آرمان های الهی و انقلابی و بر مدار امامت و ولایت، متحد و یکپارچه جشن بزرگ آزادی و استقلال و جمهوری اسلامی در بهمن ماه به صورت ویژه برگزار خواهد کرد.

وی با بیان این آنچه که ملت ایران به دست آورد، حاصل کیمیای مقاومت است، اظهار داشت: مردم ایران روزهای تلخ، سیاه، تسلیم و سازش با مستکبرین را در دوره طاغوت هیچ وقت از یاد نخواهد برد.

خطیب نماز جمعه 22 بهمن را تولد دوباره ملت ایران دانست و تصریح کرد: این اتفاق، اتفاق عظیم و بزرگی بود که یک انسان الهی، آزاده، عارف و عبد صالح پروردگار متعال در اختیار این ملت گذاشت که میوه های شجره آن در حال چشیده شدن است.

حاج علی اکبری به ایستادگی و مقاومت مردم ایران اشاره کرد و گفت: بسیاری از آرزوهای این ملت در پرتو مقاومت مومنانه و همبستگی ایمانی محقق شده است و در حال دریافت آن در عرصه های علمی، فرهنگی و اجتماعی است.

وی با بیان این که ملت ها جهان در حال مشاهده یک تمدن جدید از شرق با پیام های تازه هستند، تاکید کرد: امروز می توانید وضعیت دشمنان ملت ایران مشاهده کنید. اگر از این سو تمدنی در حال طلوع است از سوی دیگر تمدن غربی آمریکایی در حال افول است.

خطیب نماز جمعه با اشار به دوران سخت این روزهای رژیم صهیونیستی، یادآور شد: نصاب شکست این رژیم با مقاومت به دو روز رسیده است که اتفاق کمی است و جبهه مقاومت به زنجیره طلایی مقامت در منطقه تبدیل شده است.