۰ نفر

بیشترین میزان رشد اعتبار در بودجه مربوط به کدام استان‌ بود؟

۱۳ دی ۱۳۹۷، ۷:۰۸
کد خبر: 326445
بیشترین میزان رشد اعتبار در بودجه مربوط به کدام استان‌ بود؟

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: استان‌های خوزستان و کرمانشاه بیشترین میزان رشد را در بودجه ۹۸ دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، هدایت حاتمی در کرمانشاه، با اشاره به افزایش 10 درصدی اعتبارات عمرانی استان اظهار داشت: استان کرمانشاه امسال از نظر رشد بودجه تملک و دارایی رتبه پنجم کشور را دارد در حالی که در سال 97 جایگاه دهم را داشت.

وی با اشاره به اینکه استان‌های خوزستان و کرمانشاه بیشترین میزان رشد در بودجه 98 را داشته‌اند گفت: رشد بودجه امسال برای نخستین بار بیش از متوسط کشوری است به طوری که رشد بودجه استان حدود 25 درصد و در کشور 21.5 درصد بوده است.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه از تشکیل ستاد بودجه برای نخستین بار در استان خبر داد و افزود: بودجه تملک و دارایی استان برای طرح‌های عمرانی 780 میلیارد تومان و بودجه هزینه‌‌ای 448 میلیارد تومان است.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: امسال درامدی که استان کرمانشاه برای کشور باید داشته باشد به دلیل پایین بودن سطح درآمد مردم، بیکاری و زلزله کمتر از متوسط کشوری است.

حاتمی افزود: کشور موظف است برای تأمین هزینه‌های عمرانی و جاری حدود 19 درصد رشد درآمدی داشته باشد اما استان کرمانشاه تلاش کرده ضمن افزایش بودجه عمرانی تعهد درآمدی را کاهش دهد که به نفع رونق و معیشت مردم باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه بودجه در دو بخش اعتبارات هزینه ای و عمرانی است گفت: اعتبارات هزینه‌ای شامل حقوق و دستمزد دولتی و هزینه‌های جاری است.