۰ نفر

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی؛

دولت سال آینده حدود 5هزار میلیارد تومان سهام دولتی می‌فروشد/ واگذاری‌ها باید بر اساس مقررات باشد

۱۱ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۱۹
کد خبر: 326121
دولت سال آینده حدود 5هزار میلیارد تومان سهام دولتی می‌فروشد/ واگذاری‌ها باید بر اساس مقررات باشد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در لایحه بودجه سال آینده پیش بینی کرده حدود 5 هزار میلیارد تومان از محل فروش سهام شرکت های دولتی درآمد کسب کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «محمدرضا پورابراهیمی» اظهار داشت: مجموع درآمد پیشنهادی دولت از محل انتشار ابزارهای مالی و فروش سهام شرکت های دولتی حدود 30 هزار میلیارد تومان است که بخشی از آن از محل انتشار اوراق بهادار تامین می شود.
وی مجموع رقم پیشنهادی دولت در لایحه را مبنای کار مجلس برای درآمدهای دولت حاصل از فروش سهام شرکت های دولتی و نیز انتشار اوراق بهادار اعلام کرد و گفت: عددی که برای فروش سهام شرکت ها در نظر گرفته شده بین 4 تا 5 هزار میلیارد تومان است.
پورابراهیمی در این ارتباط که چه شرکت هایی در اولویت واگذاری سهام هستند، اظهار داشت: این که چه شرکت هایی در اولویت واگذاری سهام هستند را سازمان خصوصی سازی باید اعلام کند و ما فقط عدد کلی درآمد حاصل از آن را داریم.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در عین حال درباره اینکه برخی فعالان سیاسی و اقتصادی پس از بروز برخی بحران های کارگری در شرکت های واگذار شده خواستار توقف واگذاری ها به شیوه کنونی شده اند، گفت: واگذاری ها باید بر اساس ضوابط و مقررات باشد؛ اگر نمونه ای خلاف آن اثبات شود، باید آن مورد خاص مورد بازنگری قرار گیرد.