۰ نفر

رئیس پلیس تهران خبر داد؛

تشکیل ۱۸پرونده بزرگ اقتصادی در پلیس

۱۰ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۲۲
کد خبر: 325754
تشکیل ۱۸پرونده بزرگ اقتصادی در پلیس

رئیس پلیس تهران از تشکیل ۱۸ پرونده بزرگ برای اخلالگران اقتصادی خبر داد و گفت: یک هزار و ۶۵۶ نفر از اخلالگران اقتصادی احضار و ۲۷۵ نفر از این افراد به زندان منتقل شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم؛ سردار حسین رحیمی صبح امروز در همایش عمومی فرماندهان و مدیران فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به دستاوردهای بسیار خوب پلیس پایتخت در ماه‌های گذشته، اظهار کرد: در 9 ماه گذشته چهار میلیون و  761 هزار نفر ارباب رجوع به پلیس مراجعه کردند و تلاش کردیم این افراد ناراضی از پلیس نباشند.بررسی‌های نامحسوس ما نشان می‌دهد حجم رضایتمندی مردم از درصد بالایی برخوردار بوده است.

رحیمی با بیان اینکه روزانه 18 هزار نفر به واحدهای نظامی مراجعه و خدمات پلیسی دریافت می‌کنند، گفت: در بازه زمانی 9 ماهه اخیر، 3هزار و 700 فقره پرونده در پلیسهای تخصصی و کلانتری‌ها تشکیل شده است.

وی افزود: در 9 ماهه اخیر 9 میلیون و 400 هزار تماس با سامانه فوریتهای پلیسی 110 برقرار شده است که نسبت به سال گذشته 81 درصد افزایش داشت، 4 میلیون و 500 هزار از این تماسها عملیاتی بوده و 800 واحد عملیاتی پلیس 110 برای تامین امنیت مردم و اجرای قوانین حضور پیدا کردند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه هر هفت ثانیه یک تماس با سامانه 110 برقرار می‌شود، متذکر شد: در 9 ماهه گذشته، 932 مورد تجمع داشته‌ایم که با درایت و تلاش همکارانم این تجمعها مدیریت شد با اینکه بسیاری از این تجمع‌ها برای شهرستانهای دیگر بود، همچنین فرماندهان را مکلف کردیم که در زمان تجمع‌ها مسئولانی را که پاسخگو نبودند، حتی اگر شده از خانه‌هایشان بیرون آورده تا پاسخگوی مردم باشند.

وی ادامه داد: یک هزار و 6 مورد فراخوان توسط ضدانقلاب داشتیم که خوشبختانه با تلاش همکارانم در نیروی انتظامی بسیاری از این اقدامات دشمن ناکام ماند.

رحیمی با اشاره به انهدام یک هزار و 461 باند سازمان‌یافته در 9 ماهه اخیر، گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 12 درصد نسبت رشد داشته است اما توانستیم سازمان جرم‌ها را بهم بریزیم.

رئیس پلیس پایتخت یادآور شد: 658 طرح ارتقاء امنیت در 365 محله تهران انجام شده که در این طرحها 65 معضل مدنظر قرار گرفت، خوشبختانه اجرای این طرحها، باعث کاهش چشمگیری در جرائم خشن و مهم در تهران شده است و بسیاری از آنها قبل از وقوع کشف شد  و با اشراف خوب پلیس آگاهی در یک ماهه گذشته دو باند مسلح قبل از حمله به طلافروشی و بانک شناسایی و منهدم شدند.

وی با اشاره به مبارزه بی‌امان پلیس در برخورد با اراذل اوباش از افزایش 30 درصدی برخورد با اراذل و مزاحمان نوامیس خبر داد و گفت: در مبارزه با جرایم جنایی مانند قتل، آدم‌ربایی و سرقتهای مسلحانه 93 درصد کشف داشتیم که این آمار در سال گذشته 88 درصد بوده است.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به بازداشت وحید مظلومین و محمد سالم و صدها نفر از مخلان نظم اقتصادی کشور از تشکیل 18 پرونده بزرگ برای اخلالگران اقتصادی خبر داد و خاطرنشان کرد: یک هزار و 656 نفر از اخلالگران اقتصادی احضار و 275 نفر از این افراد به زندان منتقل شدند.

رحیمی با اشاره به بازداشت یک هزار و 436 نفر از محکوم فراری، یادآور شد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز میزان کشفیات پلیس پایتخت در 9 ماهه امسال 167 درصد افزایش داشته است.

 عمدی بودن حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم و تحقیقات منتفی است

فرمانده انتظامی پایتخت عمدی بودن حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم و تحقیقات را منتفی اعلام کرد.

 سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه همایش عمومی فرماندهان، رؤسا و مدیران فرماندهی تهران بزرگ در خصوص حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم و تحقیقات اعلام کرد: کار کارشناسی پلیس در حادثه دانشگاه تمام شد و نظریه رسمی و صریح خود را به مقامات قضایی اعلام کردیم.

وی تصریح کرد:‌در این نظریه سهم دانشگاه، سهم جاده و مسیر و پیمانکار مشخص شد.

عالی‌ترین مقام پایتخت گفت:‌عمدی بودن حادثه واژگونی اتوبوس منتفی است و می‌توان سهل‌انگاری و بی‌توجهی را از عوامل بروز بی‌توجهی است.

سردار رحیمی در خصوص ورود پلیس به دانشگاه علوم وتحقیقات گفت: ورود پلیس باید بنا به درخواست وزارت علوم یا دانشگاه آزاد و مراجع ذیربط باشد و هیچ گاه درخواستی از پلیس نشده و ما ورود نکرده‌ایم.

وی وضعیت امنیتی پایتخت را بی‌نظیر توصیف کرد و اظهار داشت: هم اکنون در عالی‌ترین وضعیت امنیتی به سر برده و هیچ مشکل خاصی نداریم.