۰ نفر

تهران چه قدر پول درآورد؟

۸ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۲۰
کد خبر: 325299
تهران چه قدر پول درآورد؟

در جدیدترین گزارشی که از وضعیت درآمدی استان تهران در هشت ماهه ابتدایی سال جاری منتشر شده، مالیات اصلی‌ترین منبع درآمدی پایتخت به شمار می‌رود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی اتاق بازرگانی تهران نشان می‌دهد که در هشت ماهه ابتدایی سال جاری پایتخت حدود ۲۶ هزار میلیارد تومان درآمد عمومی داشته که ۹۳ درصد آن را مالیات‌ها تشکیل داده است.

براین اساس از فروردین‌ماه تا پایان آبان‌ماه سال جاری تهرانی‌ها ۲۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده‌اند و تنها ۷۵۰ میلیارد تومان از دیگر بخش‌ها درآمد برای شهر به دست آمده است.

طبق برآوردهای صورت گرفته در سال جاری میزان درآمدهای تهران ۱۲.۵ درصد رشد داشته است.

ارزیابی‌ها از چگونگی تحقق درآمدهای مالیاتی سال جاری نشان می‌دهد که مالیات‌های مستقیم سهم بیشتری در جذب درآمدهای شهر داشتند و تهرانی‌ها در طول این مدت حدود ۱۳.۵ هزار میلیارد تومان مالیات مستقیم پرداخت کردند و مالیات‌های غیرمستقیم نیز عدد حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان را نشان می‌دهد.

در حوزه مالیات‌های مستقیم مالیات اشخاص حقوقی غیردولتی بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است و پس از آن مالیات حقوق بخش خصوصی، مالیات مشاغل، مالیات مستغلات و مالیات‌های نقل و انتقال سرقفلی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در این میان مالیات اشخاص حقوقی غیردولتی با ثبت درآمد بیش از ۶۰۰۰ میلیارد تومانی، اصلی‌ترین محل درآمد شهر به شمار می‌رود.

در حوزه مالیات‌های غیرمستقیم نیز مالیات بر ارزش افزوده بالاترین عدد را به خود اختصاص داده و پس از آن عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور، مالیات شماره‌گذاری خودرو، مالیات بر نقل و انتقال اتومبیل و مالیات بر فروش سیگار در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

در حوزه درآمد دستگاه‌های اجرایی نیز بیشترین درآمد در ماه‌های ابتدایی سال جاری به نیروی انتظامی با حدود ۳۶۱ میلیارد تومان اختصاص یافته که از این عدد ۶۳ درصد آن حاصل از جرائم رانندگی بوده است.

در رده‌ بعدی سازمان اداره کل ثبت اسناد و املاک قرار گرفته که حدود ۲۶۰ میلیارد تومان درآمد داشته است و در رده‌های بعدی نیز گمرک، میراث فرهنگی و اداره کل انتقال خون قرار دارند که جزو سازمان‌هایی هستند که بخشی از درآمد تهران در سال جاری را به خود اختصاص داده‌اند.