۰ نفر

عضو کمیسیون توسعه صادرات اتاق در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

سنگ اندازی دولت برای صادرکنندگان در لایحه بودجه98/ روش فعلی پرداخت یارانه نقدی کارآمد نیست

۸ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۰۳
کد خبر: 325292
سنگ اندازی دولت برای صادرکنندگان در لایحه  بودجه98/ روش فعلی پرداخت یارانه نقدی کارآمد نیست

عضو کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران گفت: بودجه امسال نواقص بسیاری دارد که یکی از آن‌ها اتکاء به مالیات‌ها است که با این وجود احتمال کسری بودجه 98 وجود دارد.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ سیدرضی حاجی آقا میری با انتقاد از این که محل درآمد بودجه 98 را مالیات‌ها تعیین کرده‌اند اظهار کرد: توقع دولت برای دریافت مالیات از بخش خصوصی است، در حالی که آستان قدس رضوی که باید بیشترین مالیات را پرداخت کند در بودجه امسال معاف شده‌ است.

وی ادامه داد: بخش خصوصی نمی تواند این حجم از فشار مالیاتی را پاسخگو باشد بنابراین به طور حتم امسال دولت با کسری بودجه مواجه و اقتصاد کشور بیش از پیش دچار التهاب خواهد شد.

این فعال اقتصادی همچنین به اختصاص 42هزارمیلیارد تومان در بودجه برای پرداخت  یارانه نقدی اشاره کرد و افزود: بارها گفته‌ایم که پرداخت یارانه نقدی به این شکل جز دردسر برای دولت چیزی نخواهد داشت و کارآمد نیست، این در حالی است که  در سال جاری نیز دولت بدون بررسی کارشناسی، این تصمیم را تجدید کرده است.

حاجی آقامیری با بیان این که حذف معافیت مالیاتی صادرکنندگانی که ارز خود را به کشور بازنگردانند غیرقانونی است، تصریح کرد: طبق قانون برنامه و بودجه، صادرکنندگان را نمی‌توان از معافیت محروم کرد و این مانع جدید صادراتی در بودجه امسال به صادرات و اقتصاد ضرر بزرگی خواهد زد.

عضو کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر لزوم رفع موانع صادراتی بیان کرد: این لایحه بودجه به معنی این است که صادرکننده‌ای که ارز خود را به کشور بازنگرداند، صادراتش مورد قبول دولت نیست در حالی که برگه گمرک مدرک صادراتی ما است و دولت تنها با این کار برای صادرات سنگ‌اندازی می‌کند.