۰ نفر

نقوی‌حسینی:

آمریکا سوریه را به‌دلیل نداشتن فایده اقتصادی ترک می‌کند

۸ دی ۱۳۹۷، ۶:۴۰
کد خبر: 325206
آمریکا سوریه را به‌دلیل نداشتن فایده اقتصادی ترک می‌کند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خروج آمریکا از سوریه را با هدف کاهش هزینه‌های آمریکا دانست و گفت: اکنون آمریکا با خروج از سوریه می‌خواهد این موضوع را به دنیا القاء کند که اگر در سوریه نباشد ایران موقعیتی در این کشور نخواهد داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  سید حسین نقوی حسینی با اشاره به تصمیم آمریکا برای خروج از سوریه گفت: ترامپ شخصیتی تاجر پیشه دارد که اقداماتش بر اساس درآمد هزینه محاسبه و انجام می‌شود. آنجایی که برایش منفعت داشته باشد حتما حضور پیدا کرده و با تمام توانش اقداماتی را انجام می‌دهد نمونه آن مانور نظامی حوزه خلیج فارس است که آمریکایی‌ها با تمام توان آمدند.

وی افزود: البته این بدان معنا نیست که آمریکا با خروج از سوریه به دنبال دخالت در امور کشورهای منطقه نیست و می‌خواهد آمریکا را اداره کند بلکه دیگر حضورش در سوریه منفعتی ندارد. چون اخیرا شاهد حضور آمریکا در مانور نظامی مشترک با خلیج فارس بودیم. چون منفعت مالی داشته و قرارداد اسلحه می‌بندند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آمریکا در طول سال‌های اخیر اقدامات تروریستی را توسعه داده است، گفت: این کارها برای بستن قرارداد اسلحه بود. اکنون که حضورش در سوریه فایده ندارد و تنها حیثیت آمریکا زیر سوال رفته و حتی دماغش به خاک مالیده شده و هزینه سنگین اقتصادی دارد می‌خواهند از سوریه خارج شوند.

نقوی حسینی افزود: اینکه ترامپ تاکنون در سوریه مانده در ادامه تصمیمات دولت قبل بوده به طوریکه ترامپ همان زمان اعلام کرد که آمریکا هفت تریلیون دلار هزینه کرده و چیزی عایدش نشده است.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: آمریکا با این کار ایران، روسیه و ترکیه را مورد هدف قرار داده تا به دنیا القاء کند که این سه کشور وضعیت سوریه را اینگونه کردند و حتی بگویند اگر آمریکا نباشد ایران موفقیتی نخواهد داشت.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان درباره واکنش ایران به خروج ایران از سوریه گفت: ایران خواهان حضور آمریکا در هیچ کشوری نیست کما اینکه این اتفاق نمی‌افتد چون آمریکا بر اساس منافعش در امور تمامی کشورها دخالت می‌کند.