۰ نفر

درلایحه بودجه۹۸؛

دولت حقوق بازنشستگان را به منابع صندوق توسعه ملی گره زد

۴ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۱۵
کد خبر: 324406
دولت حقوق بازنشستگان را به منابع صندوق توسعه ملی گره زد

دولت در بند «الف» تبصره ۲۱ لایحه بودجه ۹۸ پیشنهاد داد کسری منابع صندوق های بازنشستگی برای پرداخت مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران، از طریق برداشت از صندوق توسعه ملی تامین شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، دولت در بند «الف» تبصره ۲۱ لایحه بودجه ۹۸ پیشنهاد داد کسری منابع صندوق های بازنشستگی برای پرداخت مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران، از طریق برداشت از صندوق توسعه ملی تامین شود.

در بند «الف» تبصره ۲۱ لایحه بودجه آمده است: در اجرای بند (ث) ماده (٧) قانون برنامه ششم توسعه، صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری موظفند از ابتدای سال ١٣٩٨ ضمن افزایش کارایی و بازدهی بنگاه های تحت پوشش خود، اعتبار مورد نیاز برای مابه التفاوت هزینه های مربوط به مستمری بازنشستگان در سال ١٣٩٨ نسبت به اعتبار مصوب در قانون بودجه سال ١٣٩٧ کل کشور را از محل منابع داخلی و سایر منابع حاصل از سرمایه گذاری های خود تامین نمایند. درصورتی که منابع حاصل از سود و بازدهی بنگاه های تحت پوشش، کفایت پرداخت مابه التفاوت را نکند، به دولت اجازه داده می شود آنرا از محل برداشت مجاز از ورودی منابع صندوق توسعه ملی تامین نماید.

دولت بدون ذکر هیچ رقم خاصی در این بند، درخواست دریافت چک سفید برای جبران کسری حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران از محل صندوق توسعه ملی کرده است.

به نظر می رسد این بند مغایر رهنمودها و توصیه های مقام معظم رهبری برای استفاده حداقلی از منابع صندوق توسعه ملی در امور جاری بودجه باشد. دولت با این کار عملا بخش حساسی از بودجه یعنی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران را به منابع صندوق توسع ملی گره زده است.