۰ نفر

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی؛

۲.۵میلیون بازنشسته مشمول سبد حمایتی/ عدم تخصیص اعتبار برای همه

۳ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۴۶
کد خبر: 324101
۲.۵میلیون بازنشسته مشمول سبد حمایتی/ عدم تخصیص اعتبار برای همه

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه ۲ میلیون و۵۵۰هزار بازنشسته مشمول دریافت سبد حمایتی هستند، گفت:سازمان برنامه فقط برای یک میلیون و ۹۲۰ هزار نفر، اعتبار داده شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، علی‌اصغر بیات رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه حدود دو میلیون و ۵۵۰ هزار بازنشسته مشمول دریافت سبد حمایتی دولت هستند، گفت: اما سازمان برنامه فقط برای یک میلیون و ۹۲۰ هزار نفر، بودجه اختصاص داده است و ما برای توزیع، منتظر مابقی اعتبارات هستیم.

بیات در مورد سبد کالای بازنشستگان تأمین اجتماعی اظهار داشت: با توجه به اینکه سایر صندوق‌ها، بازنشستگان کشوری و لشگری بسته حمایتی دولت را استفاده کرده‌اند، اما بازنشستگان تأمین اجتماعی هنوز این سبد را دریافت نکرده‌اند و کانون‌های بازنشستگی تحت فشار هستند.

وی ادامه داد: با پیگیری‌هایی که سازمان تأمین اجتماعی از سازمان برنامه و بودجه داشته و اسامی بازنشستگان و از کار افتادگانی که زیر سه میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند را به آنها اعلام کرده است، این تعداد حدود دو میلیون و ۵۴۷ هزار و ۱۱۷ نفر را شامل می‌شود.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی افزود: برای تخصیص سبد کالا به این افراد ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم در صورتی که سازمان برنامه و بودجه ۳۸۳ میلیارد تومان به ما اختصاص داده است.

بیات با اشاره به اینکه رقم تخصیصی از سوی سازمان برنامه و بودجه فقط به یک میلیون و ۹۲۰ هزار نفر اختصاص پیدا می‌کند، گفت: ۱۲۵ میلیارد تومان برای تخصیص این سبد به مابقی بازنشستگان، رقم کمی است که منتظر هستیم سازمان برنامه و بودجه مابقی اعتبارات را نیز پرداخت کند و پس از آن سبد حمایتی را به بازنشستگان ارائه دهیم.

وی گفت: به محض اینکه سازمان برنامه و بودجه مابقی اعتبار مورد نیاز را پرداخت کند، توزیع سبد کالا را آغاز می‌کنیم.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی با تأکید بر اینکه به صورت جدی پیگیر این موضوع هستیم، خاطرنشان کرد: بازنشستگان صندوق‌های دیگر، مرحله اول را دریافت کرده‌اند و به زودی مرحله دوم را دریافت می‌کنند درحالی‌که هنوز بازنشستگان تأمین اجتماعی مرحله اول را نگرفته‌اند.