۰ نفر

پرداخت یارانه در بودجه سال ۹۸ نیاز به بازنگری دارد

۱ دی ۱۳۹۷، ۷:۲۷
کد خبر: 323534
 پرداخت یارانه در بودجه سال ۹۸ نیاز به بازنگری دارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سال آینده باید بر حذف دهکهای بالا جامعه از دریافت یارانه نقدی تاکید شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت طبق قانون باید یارانه نقدی دهک‌های بالای جامعه را حذف کند، گفت: اما متاسفانه دولت تا کنون به دلایل مختلف از جمله ملاحضات سیاسی حاضر به اجرای این قانون نشده است.

وی با بیان اینکه قانون گذار در سال 95 تصویب کرده که کسانی که بیش از 3 میلیون و پانصد هزار تومان درآمد دارند باید یارانه نقدی آنها حذف شود، افزود: تاکید مجلس بر این است که در سال آینده یارانه نقدی دهک‌های بالا حذف شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد:در توجیه تصویب قانون هدفمندی یارانه‌ها مطرح شد که 30 درصد جامعه 70 درصد انرژی را مصرف می‌کنند، که با  اجرای این قانون در این زمینه تعادل ایجاد می‌شود؛ اما در حقیقت با اجرای قانون مذکور و کاهش ارزش پول ملی اقشار کم مصرف سختی بیشتری می‌کشند.

حجت‌الاسلام موسوی‌لارگانی با بیان اینکه دولت به دلیل عدم تحقیق دقیق به جای اینکه یارانه افراد پر درآمد را حذف کند یارانه افراد نیازمند را قطع کرده است، گفت: این اقدام دولت باعث شده تا در هفته چند نامه از سوی افرادی که به ناحق یارانه نقدی آنها حذف شده، به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارسال شودو متاسفانه جواب‌های کلیشه‌ای دریافت کنند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس با یادآوری اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم بحث از حذف یارانه نقدی دهک‌های پردرآمد مطرح شد،تصریح کرد: اما این اتفاق نیفتاد و توزیع یارانه‌ها براساس درآمدها انجام نشد و همچنان پرداخت یارانه به صورت یکسان در حال انجام است که این موضوع در بودجه سال 98 نیاز به بازنگری دارد.