۰ نفر

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

۲۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۹:۳۴
کد خبر: 323092
اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه بیست و هشتم آذر ماه ۱۳۹۷) هیات دولت در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، گفت‌وگوهای فرهاد دژپسندوزیر اقتصاد و امور دارایی، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی،پیروز حناچی شهردار تهران، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش را در ادامه ببینید.

عذرخواهی نکردم

فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و امور دارایی با رد شایعات مطرح شده درباره عذر خواهی او از نماینده سراوان اعلام کرد که درباره آنچه در ساختمان گمرک اتفاق افتاده بررسی و اعلام نظر می‌کنم. وی خاطر نشان کرد: درجلسه غیر علنی روز گذشته مجلس اصلا فرصت نشد من صحبت کنم.

امیدواریم هفته آینده بودجه را تقدیم مجلس کنیم

محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور اعلام کرد که امیدواریم شرایط به گونه ای پیش برود که هفته آینده بودجه را تقدیم مجلس کنیم. وی همچنین درباره انتصاب داماد رییس جمهور در پست معاونت وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: روحانی در جریان این‌انتصاب نبوده هیچگاه کسی‌را توصیه نکرده و ‌نمی‌کند، عملکرد ایشان روشن بوده است. مهدی زاده از دوستان‌قبلی‌ آقای رحمانی بوده و همشهری‌ ‌هستند.دکترای زمین‌شناسی دارد و ‌صاحب سبک و علم‌ است.

حداقل سالانه ۵۰۰ هزار واحد مسکونی باید عرضه شود

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم متعادل سازی عرضه و تقاضای مسکن در کشور خاطر نشان کرد: حداقل سالانه ۵۰۰ هزار واحد مسکونی باید در کشور عرضه شود. وی درباره برنامه‌های این وزارتخانه برای ساخت مسکن ارزان‌قیمت، اظهار کرد: هفته قبل با حضور رییس جمهوری در وزارت راه و شهرسازی برنامه احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور برای جامعه متقاضی که اقشار متوسط و کم درآمد هستند، اعلام شد.

راه حل رسیدن به هوای پاک از نظر شهردار تهران

پیروز حناچی شهردار تهران گفت: آلودگی در این شهر به علت وسیله نقلیه است که سوخت فسیلی مصرف می‌کنند. این که حل این مشکل تا چه زمانی طول می کشد به همراهی مردم مربوط می شود اما قطعا با همراهی مردم این اتفاق خواهد افتاد. وی اظهارکرد: آلودگی در این شهر به علت وسیله نقلیه است که سوخت فسیلی مصرف می کنند. ما باید همین موضوع را هدف قرار دهیم. مخصوصا در بخشی که خودروهای شخصی اثر گذار هستند. مثل همه جای دنیا باید عمل کنیم.

با نماینده مجلس، کارمند گمرک وارباب رجوع براساس قانون رفتار می‌شود

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در مجلس شورای اسلامی برای رسیدگی به ماجرای انتشار فیلم درگیری نماینده مردم سراوان در اداره گمرک با یک ارباب رجوع اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد نسبت به کارمند، ارباب رجوع و نماینده محترم مجلس بر اساس قانون برخورد شود. وی افزود: آنچه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، فیلم کاملی نبود و همین موضوع باعث بروز سوءتفاهم‌ هایی در جامعه و میان نمایندگان در مجلس شد.

حج عمره فعلا مسکوت است

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در سفر رییس سازمان حج به عربستان صبحتی درباره راه‌اندازی حج عمره نشده است، گفت: بحث حج عمره فعلا مسکوت است. وی افزود: گفت‌وگوهای داخلی هم در ایران و هم در عربستان باید به لحاظ کارشناسی کامل‌تر شود تا بحث حج عمره پیگیری شود.

برخورد شدید اداری با مقصران آتش‌سوزی مدرسه زاهدان/ حادثه در دست بررسی است

محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش گفت که مقصران حادثه آتش سوزی مدرسه در زاهدان با شدیدترین برخوردهای اداری مواجه می‌شوند. وی در پاسخ به پرسشی درباره علت وقوع آتش سوزی اخیر در یکی از مدارس شهر زاهدان گفت: ما شاهد حادثه بسیار غمناکی بودیم و از همین‌جا من باید خدمت اولیای محترم این دانش آموزان تسلیت عرض کنم. اتفاقی که در آن مدرسه رخ داد از سوی دو تیم در حال بررسی است و در عین حال تیمی از مقامات قضایی هم این موضوع را مورد بررسی قرار داده‌اند.

همچنین اعضای هیات وزیران در جلسه امروز به ریاست رئیس جمهوری، ارقام کلی منابع و مصارف لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور را با هدف صرفه جویی بیشتر و الحاق چند تبصره به آن، بازنگری کردند.