۰ نفر

معاون رئیس‌جمهور:

با نماینده، کارمند گمرک وارباب رجوع براساس قانون رفتار می‌شود

۲۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۶:۳۰
کد خبر: 323063
با نماینده، کارمند گمرک وارباب رجوع براساس قانون رفتار می‌شود

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در مجلس شورای اسلامی برای رسیدگی به ماجرای انتشار فیلم درگیری نماینده مردم سراوان در اداره گمرک با یک ارباب رجوع گفت: در این جلسه مقرر شد نسبت به کارمند، ارباب رجوع و نماینده محترم مجلس بر اساس قانون برخورد شود.

به گزارش ایسنا، حسینعلی امیری در حاشیه جلسه چهارشنبه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره انتشار فیلمی از درگیری نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی با یکی از مراجعان  اداره گمرک کشور در فضای مجازی و پیگیری‌های انجام شده در این زمینه در مجلس اظهار کرد: آنچه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، فیلم کاملی نبود و همین موضوع باعث بروز سوءتفاهم‌ هایی در جامعه و میان نمایندگان در مجلس شد.

وی ادامه داد: در این زمینه روز گذشته حدودا 45 دقیقه از زمان جلسه مجلس به صورت غیر علنی به بررسی این موضوع اختصاص یافت و جمع بندی که انجام شد آن بود که جلسه‌ای با مسئولیت آقای پزشکیان به عنوان نایب رئیس مجلس و با حضور اعضای هیات ناظر بر رفتار نمایندگان، وزیر امور اقتصاد و دارایی، نماینده مردم سراوان و من برگزار شود.

وی ادامه داد: این جلسه بعد از ظهر دیروز تشکیل شد و در آن به طور کامل فیلم ماجرای درگیری مورد بازبینی قرار گرفت؛ مدت این فیلم نسبت به آنچه که در فضای مجازی منتشر شده خیلی طولانی‌تر بود و بر اساس آنچه که ما مشاهده کردیم نماینده محترم سراوان به گمرک مراجعه می‌کند و در آنجا برای آنکه هماهنگی‌های لازم انجام شود دقایقی جلوی در معطل و سپس وارد قسمت پذیرش می‌شود. از این لحظه به بعد وقایع در کلیپ موجود است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در جلسه دیروز اظهارات نماینده سراوان استماع شد و قرار شد که نسبت به کارمندی که در فیلم مشاهده می‌شود و ارباب رجوع که با نماینده درگیر می‌شود و نسبت به نماینده محترم بر اساس قانون رفتار شود؛ چرا که همه ما در کشور در برابر قانون مساوی هستیم.

وی با بیان این‌که «فردی که در کلیپ منتشر شده به نماینده سراوان اهانت می‌کند کارمند دولت نیست، بلکه ارباب رجوع بود» ادامه داد: قرار شد نماینده سراوان نسبت به فردی که او را مورد اهانت قرار داده در دستگاه قضایی اظهار شکایت کند. همچنین مقرر شد تا نحوه برخورد کارمند محترم گمرک به هیات رسیدگی به تخلفات اداری ارجاع شود تا اگر احیانا قصوری از سمت او صورت گرفته مطابق قوانین و مقررات رسیدگی شود. از دیگر نتایج جلسه روز گذشته آن بود که مقرر شد مشکلاتی که در حوزه انتخابیه آقای درازهی نماینده مردم سراوان، در حوزه گمرک وجود دارد از طریق رئیس گمرک و معاون پارلمانی وزارت اقتصاد بررسی و حل و فصل شود. گزارش این جلسه نیز امروز صبح در مجلس شورای اسلامی توسط آقای پزشکیان ارائه شد.

وی اظهار کرد: از حسن نظر و اقدامات خیر اندیشانه و تدابیر خیلی خوبی که آقای لاریجانی و آقای پزشکیان در این زمینه انجام داده‌اند تقدیر و سپاسگزاری می‌کنم. همچنین تاکید می‌کنم که حرمت نمایندگان مجلس بر همه ما واجب و لازم است و آنها نمایندگان مردم هستند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر این‌که «خوشبختانه تا کنون تعامل و همکاری‌های میان مدیران اجرایی کشور و نمایندگان مجلس به نحو احسن انجام شده  است»خاطرنشان کرد: گاهی ممکن است اتفاقات  نادری نظیر آنچه که اخیرا افتاده، پیش بیاید اما در این زمینه خواهش ما از نمایندگان مجلس این است که هر گاه قصد مراجعه به وزارتخانه یا دستگاه‌های اجرایی کشور را دارند، از قبل موضوع را اطلاع و هماهنگی‌های لازم را انجام دهند تا اتفاقات نادری که اخیرا افتاد و برای همه ما نیز ناپسند است رخ ندهد. همچنین مدیران و اعضای دولت نیز با کمال میل آماده و پذیرای نمایندگان محترم مجلس هستند.

وی با بیان این‌که «رئیس جمهور بر لزوم تعامل دولت و مجلس و ارتباط خوب وزرا و اعضای دولت و مدیران اجرایی کشور با نمایندگان محترم مجلس تاکید کرده‌اند»، خاطرنشان کرد: در این راستا در طول هفته شاهد حضور اعضای محترم دولت اعم از وزرا، معاونان پارلمانی و مسئولان دستگاه‌های مختلف اجرایی در مجلس شورای اسلامی و برقراری گفت‌وگوی نمایندگان با این افراد هستیم.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا وزیر اقتصاد در جلسه روز گذشته مجلس به دلیل برخورد کارمند اداره گمرک با نماینده سراوان عذرخواهی کرده است، گفت: در جلسه غیر علنی روز سه‌شنبه اصلا شرایط برای صحبت کردن آقای دژپسند فراهم نشد و ایشان در این جلسه از کسی عذرخواهی نکرد.