۰ نفر

حل مشکل حقوق معلمان خارج از کشور

۲۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۵۸
کد خبر: 321171
حل مشکل حقوق معلمان خارج از کشور

رئیس امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با اشاره به حل پرداخت مشکل حقوق معلمان این مدارس گفت:‌در هماهنگی با بانک مرکزی مقرر شد حواله ارزی به چهار کشور قطعی شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم ، معلمان مدارس خارج از کشور به دلیل مشکلات ارزی پیش‌آمده بیش از 8 ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند.

پیش از این غلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور درباره مشکلات معلمان مدارس خارج از کشور گفته بود: با توجه به شرایطی که در مدارس وجود دارد تا 5 یا 6 ماه امکان تأمین هزینه‌ها توسط خود معلمان وجود دارد و در گذشته هم سابقه تأخیر در پرداخت حقوق‌ها وجود داشت اما از آنجایی که این فرآیند طولانی‌تر شده و به حدود هشت ماه می‌رسد شرایط برای معلمان خارج از کشور دشوار شده است.بانک مرکزی به‌دلیل نوسانات ارزی امکانات اختصاص ارز را نداشت و موضوع را برای ما هم مشخص نکردند این در حالی است که از چهار ماه قبل مبلغ ریالی پرداخت حقوق معلمان خارج از کشور را آماده داشتیم.

هم‌اکنون کریمی از حل مشکل پرداخت حقوق معلمان مدارس خارج از کشور خبر داد و گفت:‌ در هماهنگی با بانک مرکزی مقرر شد حواله ارزی به چهار کشور قطعی شود و از آن کشورها کار را مدیریت می‌کنیم.

وی افزود:  مهم این بود ارز به دست ما برسد و حالا که این کار انجام شد و امکان خروج ارز از کشور فراهم است در یک یا چند بانک در این کشورها طی هماهنگی با وزارت امور خارجه پول را انتقال می‌دهیم.