۰ نفر

بهانه جدید برای قطع بیمه قالیبافان

۲۰ آذر ۱۳۹۷، ۸:۳۴
کد خبر: 321049
 بهانه جدید برای قطع بیمه قالیبافان

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های فرش دستباف ایران گفت: با توجه به اینکه قالی‎بافی به دلیل پایین بودن درآمد و دیربازده بودن سرمایه گذاری و فروش تولیدات شغل دائمی نیست، به این بهانه خدمات بیمه ای آنها قطع شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم ، عبداله بهرامی ،مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های فرش دستباف ایران درباره مطالبه قالی بافان و دست اندرکاران هنر طی یادداشتی نوشت: اولین مطالبه قالی بافان و دست اندر کاران هنر صنعت فرش دستباف تحت پوشش قرار گرفتن و بهره مندی از مزایا بیمه تامین اجتماعی می باشد  و این اقدام از سال 88 با تصویب نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و حمایت دولت اجرایی گردیده و تا پایان سال 93 حدود 450 هزار نفر از جمعیت حدود یک میلیون نفری دست اندر کار این حوزه بیمه شد اند ولی متأسفانه به عناوینی  مختلفی از سال 93 به بعد این روند سیر نزولی به خود گرفت و در حال حاضر حدود 320 هزار نفر تحت پوشش هستند . با توجه به اینکه اشتغال در هنر صنعت فرش دستباف  برای اکثریت  قالی بافان کشور به دلایل  پائین بودن درآمد  ، دیر بازده بودن سرمایه گذاری و فروش تولیدات ، کمک در امورات کشاورزی و دامداری  و  خانوادگی  و ... یک شغل دائمی نیست .

ولی متأسفانه ادارات تامین اجتماعی از این مطلب به عنوان یک حربه بر ضد بیمه شدگان استفاده کرده و شاهد  آن هستیم  که بیمه عده کثیری از این افراد به همین دلایل قطع گردیده و علاوه بر قطع خدمات بیمه ای جریمه سنگینی را  برای برخی از  آنان  مقرر نموده اند  که گاهاً به دهها میلیون تومان می رسد و این اقدام که متأسفانه با ابزار قانونی انجام می گیرد، یک ظلم مضاعف به این هنرمندان شریف کشور است و این افراد علاوه  بر اینکه  هرگز توان پرداخت چنین خسارتی را ندارند بلکه آرزوی این تولید کنندگان و خانوارهای تحت پوشش آنها جهت  برخورداری از مزایای بازنشستگی در ایام پیری را بر باد داده و باعث یاس و اندوه آنها گردیده است .

متأسفانه به دلیل عدم آشنایی بافندگان با جزئیات قانون کار و عدم اطلاع رسانی سازمان مربوطه و نهادهای مرتبط در این خصوص شاهد مشکلات فراوانی در سطح کشور در  این رابطه هستیم  که می طلبد سازمان مربوطه با  سعه صدر از پیگیری و اجرای موارد مذکور صرف نظر نموده و نمایندگان دلسوز مجلس نیز نسبت به حل و چاره اندیشی قانونی برای وضعیت این قشر زحمتکش و مولد کشور اقدامی سازنده بنمایند و جلوی این تحریم های داخلی را که تیشه به ریشه قالیبافان و دست اندر کاران این حوزه می زند را بگیریند .  


چابک آنلاین » اخبار بیمه کشور - چهار راه اطلاع رسانی بانک و بیمه در ایران » آخرین تحلیل ها و اخبار از صنعت بیمه و بانک در کشور