۰ نفر

بندپی در جمع خبرنگاران تشریح کرد:

آخرین جزئیات بسته حمایتی بیمه‌شدگان و بازنشستگان

۱۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۱۵
کد خبر: 320884
آخرین جزئیات بسته حمایتی بیمه‌شدگان و بازنشستگان

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه بازنشستگان و بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی طی یک هفته دیگر بسته حمایتی خود را دریافت می کنند، گفت: بهزیستی مسئول نظارت بر عملکرد مراکز ماده ۱۶ است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه جلسه کمیته کشوری هماهنگی مراکز ماده ۱۶ (معتادان متجاهر) گفت: جلسه امروز چهار مصوبه داشت که یکی از آنها ایجاد ۱۰ مرکز جامع صیانت، توانمندسازی و اجتماع پذیری معتادان متجاهر از سوی بسیج بود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: براساس این مصوبه ۱۰ مرکز با ظرفیت نگهداری چهار هزار معتاد متجاهر ایجاد خواهد شد که دو مرکز با ظرفیت دو هزار نفر در تهران و دو هزار نفر نیز در ۸ استان کشور ایجاد خواهد شد.

وی افزود: همچنین براساس مصوبه این جلسه افرادی که می خواهند برای نگهداری معتادان متجاهر، مراکز نگهداری ایجاد کنند باید با دارا بودن شروط لازم، مجوز را از سازمان بهزیستی دریافت کنند و نسبت به استاندارد سازی مراکز اقدام کنند.

بندپی اظهار داشت: مصوبه دیگر جلسه امروز نظارت سازمان بهزیستی بر عملکرد این مراکز بود که براساس قانون باید بهزیستی نظارت کافی و فعالیت و نحوه نگهداری و درمان معتادان متجاهر در مراکز داشته باشد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تأکید کرد: تمامی مراکز باید شرایط و ضوابط لازم را رعایت کنند در غیر این صورت مجوز آنها به مشکل برمی خورد و در نهایت لغو خواهد شد.

وی همچنین درمورد بسته حمایتی دولت گفت: قسمت اول ارائه بسته حمایتی که مربوط به مددجویان بهزیستی و کمیته  امداد بود، به اتمام رسیده و همچنین کارکنان دولت که کمتر از سه میلیون تومان دریافت می کردند، بسته حمایتی دریافت می کردند و بیمه شدگان تأمین اجتماعی و مستمری بگیران طی هفته آینده این بسته را دریافت می کنند.

محسنی بندپی ادامه داد: سازمان هدفمندی یارانه ها، اعتبار مورد نیاز برای بسته حمایتی بیمه شدگان تأمین اجتماعی با حقوق کمتر از سه میلیون تومان را اختصاص داده و بسته حمایتی مستمری بگیران را نیز ما پرداخت می کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اعتبار این امر داده شده و چنانچه همزمان با حقوق آنها باشد به طور میانگین ۲۰۰ هزار تومان به حقوق مستمری بگیران اضافه می شود و اگر زودتر از حقوق، زمان پرداخت بود این بسته را جداگانه به حسابشان واریز می کنیم.

وی در خصوص افزایش ۵.۵ درصدی تعرفه ها در شش ماهه دوم تأکید کرد: براساس شورای عالی بیمه قرار شده تعرفه شش ماهه دوم بخش هایی مانند هتلینگ، حق العمل ها و تعرفه های پزشکی اورژانسی، ۵.۵ درصد افزایش پیدا کند که البته به مردم فشاری وارد نمی شود و سازمان های بیمه گر آن را تقبل کرده اند.

محسنی بندپی همچنین در مورد پرداخت مطالبات بیمارستان ها، تصریح کرد: قول داده ایم تا پایان آذرماه، مطالبات بیمارستان ها مربوط به سال ۹۶ را حداقل ۷۰ درصد تأمین کنیم.