۰ نفر

در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی؛

رحمانی: واحدهای صنعتی نباید به دلیل بدهی تعطیل شوند/ حفظ تولید، راهبردی ترین هدف است

۱۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۲۱
کد خبر: 320284
رحمانی: واحدهای صنعتی نباید به دلیل بدهی تعطیل شوند/ حفظ تولید، راهبردی ترین هدف است

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: واحدهای صنعتی و تولیدی که نیروی انسانی، امکانات و بازار فروش دارند، تحت حمایت دولت هستند و بانک ها نباید به دلیل بدهی این واحدها را تعطیل کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، رضا رحمانی روز شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز اظهار داشت: به بانک ها تکلیف شده تا منابع لازم را در اختیار صنعت قرار دهند و به واحدهای صنعتی بدهکار که شرایط تولید و فروش را دارند، فرصت داده شود تا با بهبود شرایط خود بدهی آنان را پرداخت کنند.

رحمانی تاکید کرد: واحدهای صنعتی به هر قیمتی نباید تعطیل شوند و مدیران کل صنعت، معدن و تجارت استان ها در این خصوص باید پاسخگو باشند و مسئولان استانی نیز ارتباط موثر با بانک ها برای رفع مشکلات داشته باشند.

وی تاکید کرد که حفظ تولید، راهبردی ترین هدف ماست.

رحمانی با بیان اینکه ایران با 15 کشور همسایه است، گفت: کشورهای همسایه آماده هرگونه همکاری با بخش صنعت و تجارت ایران هستند.

وزیر صمت همچنین با بیان اینکه بعد از کالاهای اساسی، تامین مواد اولیه واحدهای صنعتی اولویت اول این وزارتخانه است، افزود: به مناطق آزاد نیز اجازه داده شده بدون ثبت سفارش مواد اولیه وارد کنند.

وی اظهار داشت: استکبار با تحریم های ظالمانه به دنبال این است که چرخه تولید را در کشور از کار بیاندازد؛ بر این اساس با جدیت و سرعت عمل در کار و تلاش برای تولید این اقدام را خنثی خواهیم کرد.

رحمانی با بیان اینکه مواد اولیه اصلی مورد نیاز کشور در بخش های مختلف وجود دارد، یادآوری کرد: به طور مثال مواد پتروشیمی به اندازه کافی در کشور تولید می شود؛ مثلا فولاد 2 برابر نیاز کشور تولید می شود و در خصوص مس و آلومینوم نیز دو و نیم برابر نیاز کشور تولید می کنیم، اما باید نحوه توزیع اصلاح شود.

وی افزود: صنعت کشور ظرفیت بسیار بالایی دارد که البته هنوز بخشی از آن بدون استفاده مانده است و در این خصوص نیز برنامه ریزی مناسبی انجام می دهیم.

رحمانی با اشاره به وجود بسترها و ظرفیت های غنی صنعتی، معدنی و بخش تجارت در آذربایجان شرقی گفت: تبریز از نخستین شهرهای صنعتی کشور است که با توسعه بخش صادرات آذربایجان شرقی به صادرات کشور نیز تاثیر می گذارد.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: تبریز جزو چهار شهر اول صنعتی ایران است و بر این اساس باید جایگاه این شهر راهبردی در صنعت ارتقا یابد.

محمدرضا پورمحمدی، تامین مواد اولیه و مشکل نقدینگی را از عمده مشکلات واحدهای صنعتی آذربایجان شرقی برشمرد و بر رفع مشکلات تولیدکنندگان و واحدهای صنعتی تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز گفت: رفع مشکلات واحدهای صنعتی خواست اصلی ماست.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم افزود: باید راهکاری را بری کنترل قیمت خودرو، تثبیت قیمت ارز و راه اندازی واحدهای صنعتی راکد اندیشید.

وی با اشاره به سوابق وزیر صنعت، مهدن و تجارت در مجلس گفت: برای رفع مشکلات صنعتگران باید تدابیر ویژه اتخاذ شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز (شنبه) برای بازدید و افتتاح چند طرح صنعتی وارد استان آذربایجان شرقی شد.

رحمانی در ادامه سفر خود به استان در نشستی با کارآفرینان، صنعتگران و صاحبان صنایع و سرمایه گذاران آذربایجان شرقی نیز دیدار می‌کند.